Továbbra is egyértelmű a szakértők véleménye a telefonok korlátozásával kapcsolatban

Kiemelt érdeklődés mellett zajlott az őszi Pedagóguskonferencia az MCC pécsi képzési központjában hétfőn. A szakmai napon ezúttal a hagyományos módszerek és a modern technológia viszonyáról diskuráltak a meghívott előadók és a baranyai tanárok, tanítók, pedagógushallgatók. Szóba került a mobiltelefonok használatának korlátozása is.

Forrás: BAMA2024. 11. 15. 13:33
Illusztráció. Egyre több telefont lopnak el Nagy-Britanniában (Fotó: Pixabay, JESHOOTS-com)
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Erdei Krisztián, a pécsi MCC vezetője köszöntőjében elmondta, az MCC hisz a könyvalapú oktatásban és az évszázados hagyományokra épülő pedagógiai módszerekben. Előnyökkel jár a modern technika használata, de ez csak a nemzeti és kulturális tudásanyag továbbadása segítésében képzelhető el. A köszöntőt követően izgalmas, az okoseszközök, mobiltelefonok használatának előnyeiről és hátrányairól szóló panelbeszélgetést tartottak.

A Baranya vármegyei hírportál szerint Gyuris Petra tanulásmódszertani tanácsadó kifejtette, a gyerekeknél a digitális eszközök használata alapvető kognitív mechanizmusokat változtat meg, melyek következtében teljesen másképp működik a figyelemközpontjuk. 

Egy tanárnak ezekkel az eszközökkel kell versenyeznie a figyelemért folytatott harcban, ami nagyon nehéz feladat

– mondta a PTE-BTK Pszichológiai Intézetének docense.

Pöltl Ákos, az Ifjúságkutató Intézet kutató-szakértője emlékeztetett, a Z generáció a 2010-es évek elején tömegesen váltott az analóg eszközökről az okoseszközökre. 

Ezekben az években kezdett növekedni a tinédzser korosztály körében a depresszió és a különböző szorongásos betegségek. Nem lehet figyelmen kívül hagyni a bizonyított összefüggéseket.

– tette hozzá a szakértő. 

Rintek Jakab, pécsi egyetemi programos hallgató kérdésére válaszolva a résztvevők felhívták a figyelmet arra a tényre, hogy ha a telefon csak akár a közelben, például az iskolatáskában van, már az is 20-30 százalékos figyelemelvonást okozhat a diákoknál.

Vannak olyan pedagógiai módszerek, melyek hatékonyak a diákok figyelmének megszerzéséért folyó versenyben. Ami viszont fontos, hogy az okoseszközöket korlátozni szükséges az intézmények falain belül

– mutatott rá Pöltl Ákos. 

Gyuris Petra szerint szülőként érdemes azon elgondolkodnunk, hogy míg a fizikai térben túlóvjuk a gyermekeinket, a digitális térben nem védjük meg őket eléggé.

A mobiltelefonok mellett a stressz kérdése is terítékre került

A konferencia délutáni részében Zsidi Zsófia klinikai szakpszichológus, az MCC Középiskolás Program vezető oktatója interaktív gyakorlatokkal igyekezett felhívni a pedagógusok figyelmét a különböző stresszforrásokra, valamint azok kezelési lehetőségeire. 

Szabolcsi Marcell dráma- és színházpedagógus, magyar–történelem szakos tanár pedig a játékos módszerek és a hagyományos technikák tantermen belüli ötvözési lehetőségeire mutatott izgalmas példákat az eseményen részt vevő pedagógusoknak. A „gamifikáció”, játékon alapuló tanulás szerinte hatékony módszer a szorgalom és a motiváltság növelése érdekében.

A Baranya vármegyei tanárok a szünetekben a teljesítmény vizsgálatára alkalmas modern eszközökkel ismerkedhettek meg Szuromi Márton, az MCC Mentális és Fizikai Képességfejlesztési Csoport szakemberének segítségével.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.