Nem csak az élelmiszereknél lehet felfedezni azt, hogy a termékek tömege vagy térfogata csökken. Ugyanez látszik többek között a vegyi áruk esetében is. A Zaol arra világított rá, hogy a babaszappannal kapcsolatban is szemmel látható ez a tendencia.
A vásárlók megtévesztése ellen tavaly március elsejével lépett hatályba az a kormányrendelet, amely az 1 milliárd forint feletti árbevétellel rendelkező élelmiszer-kereskedőket kötelezi arra, hogy a termék mellett elhelyezett, figyelemfelhívó tájékoztatással hívják fel a figyelmet arra, hogy az általuk árusított, előrecsomagolt termékek kiszerelése a korábban megszokottakhoz képest kisebb lett. Így járt a babaszappan is.
Látványos csökkenés
A tömegcsökkenés, illetve a zsugorinfláció tekintetében nagy tételekről beszélhetünk.
Tavaly március 6-án már 528 terméket tartalmazott a Nébih honlapján bejelentési kötelezettség óta elérhető méret csökkentett termékeket felsoroltató lista.
A legtöbb termék az édességek kategóriájába tartozik, de nagy szeletet vesznek ki a csökkent kiszerelésű termékek tortájából a háztartási termékek és vegyi áruk. Ide sorolható a babaszappan is.
Kisebb kiszerelés, magasabb ár
A jogszabályi kötelezettséggel érintett gyártók a Nébih honlapján tehetnek bejelentést, ezekből a bejelentésekből áll össze a zsugorodott termékek listája. A babaszappan már egy ideje 90 grammos, de összehasonlítva a korábbi 125 grammos változattal látványos a különbség.
Ezekkel a méretcsökkenésekkel legtöbbször a fogyasztónak bemutatott darabár nem változik, legalábbis árcsökkenésről szinte biztosan nem beszélhetünk.
Azonban ez így is azt jelenti, hogy az adott terméket drágábban vásárolhatjuk meg, a termék kilónkénti ára látványosan nőtt.