Járatritkításra készül a BKK a metróvonalakon, Vitézyt javaslatának megvalósítása érdekében – írta közösségi média oldalán a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE). Az egyesület birtokába jutott információk szerint a napokban négyszemközti találkozón egyezett meg a BKK vezetője, Walter Katalin és Vitézy Dávid arról, hogy mindenképpen végrehajtják a metrók üzemidejének éjszakai meghosszabbítását.
Vitézy lehetőleg minden hétvégén teljes, 0–24 órás üzemet akart, de a BKV szakemberei ezt lehetetlennek és finanszírozhatatlannak tartották, ennek ellenére gyakorlatilag Vitézy diktátumát verik keresztül. A Fővárosi Közgyűlés elé már nem is kerül vissza az ügy, már megkerülték
– emelte ki az egyesület. Hozzátették, az intézkedésnek, mely szerint várhatóan 2025. július elsejétől hétköznapokon fél órával, hétvégén egy-másfél órával megnövelik az üzemidőt, komoly következményei lesznek, mégpedig az, hogy napközben, csúcsidőn kívül ritkítják az 1-es, a 2-es, a 3-as és a 4-es metrót is, mindegyikről két szerelvényt kivennének.
Ez a például ötperces követési időt hat-hét percesre nyújtja, amely szolgáltatáscsökkentésre emberemlékezet óta nem volt példa
– tették hozzá. További probléma, hogy a karbantartásra fordítható éjszakai üzemszüneti idő jelentősen csökken, és a takarítást sem lehet rendesen megcsinálni. Vagyis kijelenthető, hogy a BKK a jelen információk szerint politikai okokból ismét járatritkításba kezdene, azonban ezúttal a metrók vonalán.
A járatritkítások elfogadása azért is érdekes Vitézy Dáviddal kapcsolatban, mert egy évvel ezelőtt a politikus még hevesen ellenezte a BKK járatritkítási csomagját, amelyet végül a tömeges félháborodás akadályozott meg. Amint arról már a Magyar Nemzet is beszámolt, Karácsony Gergely tavaly január végén utasította a BKK vezetését, hogy vonják vissza a nagy felháborodást keltő rendelkezést a járatritkításról a fővárosi közösségi közlekedésben.
Ezt megelőzően azonban a közösségi médiában arról írt, büszke rá, hogy olyan emberekkel dolgozhat együtt, mint Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója. Óriási botrányt keltett a járatritkításokat bevezető BKK-vezér azon kijelentése, miszerint a járatritkításról szóló egyeztetésekbe nehéz lett volna bevonni az utasokat, mivel az olyan, mintha hálaadás előtt megkérdeznék a pulykát, hogy mi legyen vele. Walter benyújtotta a lemondását, Karácsony azonban nem fogadta el.
A főpolgármester a közösségi médiában arra utasította a BKK vezetését, hogy állítsák vissza a korábbi menetrendeket, és töröljék el a meghirdetett járatritkításokat.
A BKK vezetőjének idézett kijelentését számos politikus és civil szervezet kritizálta, akik mind a vezérigazgató lemondását követelték. Walter végül pénteken beadta lemondását Karácsony Gergelynek, aki azonban visszautasította azt.
A metrók esetleges járatritkításával kapcsolatban lapunk kérdéseket intézett Vitézy Dávidhoz, a Budapesti Közlekedési Központhoz, illetve a fővárosi önkormányzathoz. Arra voltunk kíváncsiak, hogy valóban megvalósulnak-e a fentebb említett járatritkítással kapcsolatos intézkedések, és milyen társadalmi egyeztetést folytatott le a BKK az ügyben.