Hatalmas fejlődést hoz a tram-train a hódmezővásárhelyieknek

– A vasút 1870-es évekbeli megjelenéséhez hasonló fejlődést hoz a tram-train, amely ősztől alig több mint harmincperces, olcsó, környezetbarát közlekedési kapcsolatot teremt Hódmezővásárhely és Szeged központja között – jelentette ki Lázár János szerdán Szentesen.

Forrás: MTI2021. 01. 20. 17:04
null
2021.01.20. Szentes Tram Train bemutató. Lázár János Fotó: Kurucz Árpád Fotó: Kurucz Árpád
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Hódmezővásárhely–Szeged tram-train mintaprojektért felelős kormánybiztos az első szerelvényt bemutató sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott, hogy amikor a vasút megjelent Szeged és Hódmezővásárhely környékén, az emberek a XIX. századból átléptek a XX. századba.

– Amikor a vasút-villamos megjelenik Hódmezővásárhelyen, az emberek lezárják a XX. századot és átlépnek a XXI. századba – közölte. Amennyiben az uniós és hazai forrásból megvalósuló, nyolcvanmilliárd forintos beruházás társadalmi és gazdasági szempontból is beválik, mintául szolgálhat az elővárosi kötöttpályás közlekedés fejlesztéséhez Budapest környékén, Nagyvárad és Debrecen összekapcsolásához, valamint Szombathely és Miskolc térségében is – mondta a politikus.

Lázár János hangsúlyozta, a fejlesztés nemcsak a Hódmezővásárhely és Szeged között naponta ingázó ember tízezer ember életét teszi kényelmesebbé, hanem a teljes magyar közlekedés szervezésére és finanszírozásra hatással lesz.

– A projekt folytatásaként a tervek szerint a vasút-villamos 2024-re Szeged után Szabadkára is eljuthat. Ezért a magyar és a szerb kormány megállapodott abban, hogy első lépésként 2022-re helyreállítja a vasúti közlekedést a két város között – tudatta a kormánybiztos.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: a villamos-vasút ősztől két megyei jogú várost szolgál ki, két helyi közlekedési rendszert köt össze.

A MÁV Zrt. ehhez 12 járművet rendelt a gyártó Stadlertől, amelyekkel biztosítható csúcsidőben a 15 perces járatsűrűség.

– A tram-trainnel 37 perc alatt juthatnak el az utasok Hódmezővásárhelyről Szeged központjába – tudatta a szakember.

– Szeged, Hódmezővásárhely, a MÁV-Start és a Volánbusz tarifaközösséget hoz létre, ezzel az utasok egy díjterméket megvásárolva a kiválasztott zónában szabadon használhatják a különböző járatokat – közölte Homolya Róbert.

Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója közölte, a járműipari cég 2017-ben nyert közbeszerzést nyolc, a Citylink járműcsaládhoz tartozó hibrid szerelvény gyártására, majd a MÁV-Start 2020 júniusában hívta le a további négy járműre szóló opciót. A megrendelés értéke 76,5 millió euró, mintegy 27,5 milliárd forint.

– A teljes egészében alacsony padlós, légkondicionált, dízel üzemmódban óránként száz kilométeres végsebességre képes járművek közül az első három prototípusnak kell teljesítenie az egyenként 15 ezer kilométeres próbafutást egyenlő arányban a városi és a nagyvasúti pályán – közölte a szakember. Hozzátette: amennyiben a járványhelyzet nem romlik, a szeptemberi iskolakezdésre forgalomba állhat az első hat-nyolc jármű.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.