Az egyetem kutatója, Lisa Olive elmondta, hogy bár ez a kapcsolat nyilvánvalónak tűnik, eddig csak kevésszer igazolták ezt megbízható módszerekkel. „A Gyermekeink Életmódja (LOOK) longitudinális vizsgálat részeként felmértük gyermekeink pszichológiai állapotát, és konkrét kutatási anyagot biztosítottunk annak bizonyítására, hogy a testi edzettség hozzájárul a mentális egészséghez” – magyarázta a kutató. „Főbb felfedezéseink közé tartozik, hogy minél edzettebb valaki, annál kevésbé depressziós és stresszes, még azután is, hogy figyelembe vettük a test zsírrétegének lehetséges negatív hatásait.”
Lisa Olive a projekt pszichológiai és oktatási részét is vezette, a csapat a pszichológiai tanszékről Don Byrne professzorral dolgozott együtt. „Egész pontosan az állami általános iskolák testnevelésóráinak hatását vizsgáltuk. A LOOK kutatói kimutatták, hogy ha a testnevelésórákat az előírások szerint építik fel, és azt szaktanár tartja, akkor az akadémiai teljesítményt is javítja bizonyos területeken, ráadásul csökken az életkorhoz köthető zsírszövet szaporodásának mértéke is” – folytatta Olive. „Ami a pszichológiát illeti, kiderült, hogy a szaktanár által levezényelt testnevelés időben korlátozott, kisebb pozitív hatást gyakorol a testképre. Azt nem sikerült bizonyítani, hogy a lélektani jólét más aspektusaira is hat-e, így ezt még tovább kell elemeznünk.”
A LOOK-nak csak egy részét képezte a pszichológiai vizsgálat, mely kitért a keringési rendszer és a csontok egészségére is, a táplálkozásra, a testmozgási mintákra, az anyagcserére, a családi befolyásra, a tanulmányi eredményre és sok más tényezőre is. „A vizsgálat célja az volt, hogy a faktorokat összekössük a gyermekek testi és lelki egészségének jobb megértése érdekében; illetve megnézzük, hogy a testnevelés miként hat az egészségi állapot különféle alkotóelemeire.”
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!