Új teszttel könnyebb kimutatni a fibromialgiát

Akár 7-8 évbe is telhet, mire egy betegnél diagnosztizálják a lakosság 2-4 százalékát érintő fibromialgiát, mivel a tünetek nagyon különbözőek lehetnek. Egy új teszttel azonban azonnal kiszűrhető az állapot.

Betegszoba.hu
2012. 03. 06. 6:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Krónikus izomfájdalom, fáradékonyság, alvási- és kognitív problémák jellemzik ezt, az orvosok által gyakran alattomosnak is nevezett állapotot. A betegséget ugyanis nagyon nehéz felismerni, mivel a tünetek nagyon eltérőek lehetnek, és sokszor azt sem lehet meghatározni, mikor kezdődtek. Gyakran reumás, illetve izomlázszerű fájdalmakra panaszkodnak a betegek, akik állapotuk miatt a sportot is kerülik.

A betegség kezelése négy pilléren nyugszik:
1. A páciensnek el kell fogadnia és meg kell ismernie az állapotát.
2. Kognitív viselkedésterápiával megtanul együtt élni a betegségével.
3. Gyógyszeres kezeléssel csökkentik a fájdalmat és javítják a közérzetet.
4. Fizikai aktivitás növelése, a betegség fájdalmas tünetei ellenére ugyanis a sport javítja az állapotot, csökkenti a fájdalmat.

Mivel a betegek sokszor évekig is szenvednek, mielőtt az orvosok diagnosztizálják a betegségüket, a Centaure Metrix biotechnológiai vállalat által kifejlesztett teszt sokat segíthet. A teszt ugyanis sorra veszi a fibromialgia jellegzetes tüneteit és rendszerezi azokat, az orvos számára pedig számszerűsíti is az eredményeket. A krónikus fájdalom foka például fontos tényező.

A szakértők a teszt mellett a hagyományos klinikai vizsgálatok szerepét is hangsúlyozzák, ugyanakkor hatékonyabb diagnózist, és kezelést remélnek a használatától.

A tesztről szóló tanulmány a BMC folyóiratban jelent meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.