Jodi L. Whitaker és Brad J. Bushamn, a tanulmány szerzői, 151 főiskolást vontak be vizsgálatukba, akikkel különféle erőszakos és erőszakmentes videojátékokat játszattak, amelyek között olyanok is akadtak, ahol azért lehetett pontot szerezni, ha az áldozatot fejen találták. Húszpercnyi számítógépes játék után a résztvevőknek egy életnagyságú próbababára kellett 16 golyót kilőniük. A szakemberek megfigyelték, hogy azok, akik az erőszakos játékkal játszottak korábban, 33 százalékkal gyakrabban találták el a próbababát, és 99 százalékkal többször céloztak – sikeresen – annak fejére.
Amint arról a szerzők beszámoltak, az erőszakos lövöldözős játékban a játékosok azért kapták a jutalmukat, ha pontosan céloztak ellenségeikre, és azok a fejlövés következtében életüket vesztették, ezért nem csoda, ha a játékosok később a valós környezetben is hasonlóra törekedtek.
A szakemberek úgy vélik, nagy a veszélye annak, hogy a számítógépes játékokon kiképződött egyének közül olyanok is kikerülnek, akik tapasztalataikat a való életben – akár halált okozó fegyverhasználattal – fogják kamatoztatni.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!