A New York Times szerint az új szabályok elsősorban a tavaly bevezetésre került szövetségi szabályzási rendszernek köszönhetők. A Disney reklámfelületein nem szerepelhetnek mostantól a gyorsételek, a cukros gabonapelyhek, a cukorkák, szénsavas üdítők és más egészségtelen élelmiszerek.
Az új reklámszabályok mellett a Disney 25 százalékkal csökkenti a vidámparkjaiban kapható gyermekmenüben található só mennyiségét. A cég további, az egészséges életmód promotálását megcélzó programot is tervez a közeljövőben.
A USA Today elemzői szerint 2015-re a Disney birtokában lévő rádiós, televíziós és online csatornák (Disney Channel, Disney XD, Disney Junior, Radio Disney, Disney.com) már csak az új étkezési irányelveknek megfelelő alacsony kalória-, cukor- és zsírtartalmú, valamint sószegény élelmiszereket fogják reklámozni.
”A Walt Disney Company hatalmas lépést tett egy élhetőbb élet felé. Az egészségesebb ételek és italok promotálásával, valamint az egészséges életmód előtérbe helyezésével rengeteget tehetnek a gyerekek és családok egészségéért” – nyilatkozta Dr. Risa Lavizzo-Mourey, a Robert Wood Johnson Alapítvány vezérigazgatója. ”A Disney mindenki számára követendő példával állt elő, hiszen új üzletpolitikájukkal segítik a szövetségi kormány gyermekkori elhízás ellen hirdetett harcát.”
A Disney vezetői hivatalosan kedden, a fővárosban ismertették új egészségügyi irányelveiket Michelle Obama jelenlétében. ”Új üzletpolitikájával a Disney az amerikai cégek között egyedülálló lépésre szánta el magát, amikor az általuk reklámozott élelmiszerek kerültek szóba, feltettek egy egyszerű kérdést: ’Vajon jót tesz ez a gyermekeinknek?’. Remélem, sokan fogják követni a példájukat a jövőben” – mondta a a First Lady.