Persze alkalomszerűen talán beleférhet, de rendszeresen az alvás helyett választani a tanulást nem célravezető. A Los Angeles-i Kalifornia Egyetem (UCLA) kutatói szerint ugyanis az éjszakába nyúló tanulás miatt másnap a diákok kevésbé tudnak koncentrálni, ezért nehezebben értik meg a tananyagot, vagy a tesztekben szereplő kérdéseket is elnézhetik. ”A jó tanulmányi eredmény az olyan tanulási stratégiák megtalálásának a sikerén is múlhat, amelyek miatt nem kell feláldozni az alvási idő egy részét, úgy, hogy közben az iskolai órarendet a lehető legmaximálisabban kihasználják, esetleg más kevésbé fontos tevékenységek rovására” - mondta Andrew J. Fuligni pszichiátria professzor.
A kutatásba 535 Los Angeles-i 9.. 10. és 12. osztályos tanulót vontak be. A kutatók két hétig nyomon követték a diákok életét, akik naplót vezettek arról, mennyi időt töltöttek tanulással, alvással, vagy egyéb elfoglaltsággal.
Az eredményekből kiderült, hogy a diákok éppen az ellenkezőjét érték el a késő estig tartó tanulással, mint amit szerettek volna: tanulmányi eredményeik ahelyett, hogy javultak volna, inkább romlottak. A fáradtság miatt ugyanis képtelenek voltak hatékonyan koncentrálni, és a dolgozatokat is rosszabbul írták meg.
A kutatók azonban hangsúlyozták, hogy ez nem azt jelenti, hogy a diákoknak kevesebbet kellene tanulniuk, hanem csupán másképpen kellene beosztaniuk az idejüket, úgy, hogy ne az alvási időből csípjenek le. A tanulmány a Child Development oldalain jelent meg.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!