Egy kis szégyenlősség akár még bájos is lehet a kisgyerekeknél, azonban egy új kutatás megállapította, hogy a szociálisan extrém módon visszahúzódó kisgyerekek esetében megnő az esélye annak, hogy az óvodában, illetve az iskola-előkészítőben nehezebben boldogulnak az olvasási és matematikai készségek elsajátításával.
Hajlamosak a háttérbe húzódni
A kutatók arra a megállapításra jutottak, hogy nyílt természetű, aktív és extrovertált társaikhoz viszonyítva a nagyon szégyenlős és visszahúzódó kisgyerekek nagyobb valószínűséggel találkoznak a későbbi tanulmányaik során tanulási nehézségekkel. A szégyenlős gyerekek hajlamosabbak a tanteremben a háttérbe húzódni, aminek következtében a tanítók is nehezebben vehetik az adott gyerek egyéni képességeit, és tanulási igényeit, mondta dr. Rebecca Bulotsky-Shearer, a tanulmány szerzője, a Miami Egyetem pszichológia tanszékének docense.
Lemaradhat a később az óvodás
„A bevonódás rendkívül fontos tanulási folyamatokban, különösképpen a kisgyerekek esetében. Ha egy gyereknek például külön segítségre van szüksége bizonyos feladatok elvégzéséhez, és azt nem kapja meg, akkor nagyon könnyen lemarad a társaitól” – magyarázta Bulotsky-Shearer. Bizonyos gyerekeknél a szégyenlősség egy másik, mélyebben gyökerező problémára utalhat, és ez sokszor komoly szorongást idézhet elő.
A gyerekek szociális és tanulási fejlődését vizsgáló tanulmányban összesen 4400, 3-5 éves korú, óvodába járó gyerek vett részt. Az új tanulmány részleteit a Journal of School Psychology című pszichológiai szakfolyóirat online kiadásában publikálták.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!