Vásárlási kedvet hoznak a figyelmeztető szövegek?

A kívánthoz képest épp az ellenkező hatást érik el az elrettentő szövegek.

Betegszoba.hu
2013. 10. 04. 11:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kutatást a szingapúri Insead üzleti iskola, a Tel-avivi Egyetem és a New York-i Egyetem szakemberiből álló csapat jegyzi. Négy kísérletet végeztek el annak érdekében, hogy kiderítsék, milyen befolyással vannak a vásárlókra a különféle termékek mellékhatásira való figyelemfelhívások.

Az egyik kísérlet során dohányosoknak mutattak különböző cigarettareklámokat. Az egyik csoport reklámjaiban felhívták a figyelmet a tüdőrák, a szívbetegségek és a tüdőtágulás veszélyeire, a másikban nem voltak ilyen figyelmeztetések. A kísérlet után azok közül, akiknek a reklám után rögtön volt lehetőségük, többségében azok vásároltak cigarettát, akik az utóbbi reklámot látták, melyben nem hívták fel a nézők figyelmét a dohányzás ártalmaira. Néhány nap elteltével azonban már változott a helyzet, ekkor már azok vettek több cigarettát, akik az előbbi hirdetést látták, melyben szó volt a veszélyekről is. A szakemberek szerint ennek az az oka, hogy ahogy telik az idő, a vásárlók számára a mellékhatásokra való figyelmeztetés már inkább csak úgy marad meg, mint olyan cégek megbízhatóságának jele, amelyek becsületesen felhívják a figyelmet minden körülményre. A fegyver tehát visszafelé sül el.


Hasonló dolog történt akkor is, amikor a résztvevőknek a különféle potencianövelő vagy hajnövesztő szerek súlyos mellékhatásait ecsetelték. Az alanyok úgy vélték, ha ezek a szerek ennek ellenére is kaphatók, akkor csupán arról van szó, hogy a gyártó kellő mértékben lelkiismeretes, és minden eshetőségre felhívja a vásárlók figyelmét.

A kutatók igen fontosnak tartják a vizsgálati eredményeket, hiszen amint a fentiekből is látszik, a különféle termékeken található figyelmeztetések nem feltétlenül érnek célba, érdemes lenne tehát ezeket újragondolni, és új módszerek révén hívni fel a fogyasztók figyelmét a mellékhatásokra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.