A kutatást a szingapúri Insead üzleti iskola, a Tel-avivi Egyetem és a New York-i Egyetem szakemberiből álló csapat jegyzi. Négy kísérletet végeztek el annak érdekében, hogy kiderítsék, milyen befolyással vannak a vásárlókra a különféle termékek mellékhatásira való figyelemfelhívások.
Az egyik kísérlet során dohányosoknak mutattak különböző cigarettareklámokat. Az egyik csoport reklámjaiban felhívták a figyelmet a tüdőrák, a szívbetegségek és a tüdőtágulás veszélyeire, a másikban nem voltak ilyen figyelmeztetések. A kísérlet után azok közül, akiknek a reklám után rögtön volt lehetőségük, többségében azok vásároltak cigarettát, akik az utóbbi reklámot látták, melyben nem hívták fel a nézők figyelmét a dohányzás ártalmaira. Néhány nap elteltével azonban már változott a helyzet, ekkor már azok vettek több cigarettát, akik az előbbi hirdetést látták, melyben szó volt a veszélyekről is. A szakemberek szerint ennek az az oka, hogy ahogy telik az idő, a vásárlók számára a mellékhatásokra való figyelmeztetés már inkább csak úgy marad meg, mint olyan cégek megbízhatóságának jele, amelyek becsületesen felhívják a figyelmet minden körülményre. A fegyver tehát visszafelé sül el.
Hasonló dolog történt akkor is, amikor a résztvevőknek a különféle potencianövelő vagy hajnövesztő szerek súlyos mellékhatásait ecsetelték. Az alanyok úgy vélték, ha ezek a szerek ennek ellenére is kaphatók, akkor csupán arról van szó, hogy a gyártó kellő mértékben lelkiismeretes, és minden eshetőségre felhívja a vásárlók figyelmét.
A kutatók igen fontosnak tartják a vizsgálati eredményeket, hiszen amint a fentiekből is látszik, a különféle termékeken található figyelmeztetések nem feltétlenül érnek célba, érdemes lenne tehát ezeket újragondolni, és új módszerek révén hívni fel a fogyasztók figyelmét a mellékhatásokra.