Mese az eltérített pandáról

Tessék vigyázni, mert az ajtók záródnak.

Tompos Ádám
2017. 06. 29. 13:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Dadog és hazudik a panda: a fehér és fekete színekben pompázó, felújított 3-as metró. Dadog, mert néha a hangosbemondója csak arra képes, hogy szótagokat ismételjen ahelyett, hogy szépen, érthetően, orosz akcentus nélkül elmondja a büszke, erős és európai magyar embereknek, hogy vigyázzanak, ugyanis az ajtók záródnak. Hazudik is ez a beste, hiszen néha közli az utasokkal, hogy a szerelvény utasokat nem szállít. Közben a peronon álló utasok látják, hogy a szerelvényen utasok tartózkodnak. Vagyis utaznak.

Ez ment egy darabig, aztán kivették a szerelvényeket a forgalomból, mert az csak egy dolog, hogy az ajtók olyan sikeresen záródtak, hogy jól megtermett bérlettulajdonosoknak kellett őket szétfeszíteniük. De hogy közben a többiek olyanokat szajkózzanak, hogy „stadionra bezzeg van pénz”, meg hogy „Mészáros Lőrinc így, Mészáros Lőrinc úgy”, hát az mégiscsak tarthatatlan. Úgyhogy most az a szöveg, hogy hamarosan az összes szerelvényt megjavítják, hogy vígan száguldozzanak Újpesttől Kőbányáig. Testvér lészen rajtuk minden ember. A pótlóbuszokról úgy fogunk mesélni unokáinknak, ahogyan nekünk a nagyszüleink a békekölcsönről, a kenyérjegyről és a kommunistaszombatról. Szép lesz, jó lesz, na.

De ez csak szöveg. Biztos helyről hallottam, hogy egy szerelvényhez hozzá sem nyúltak, és a jövőben sem fognak. Azt ugyanis szép csendben eltérítették, és most is ott kering valahol Budapest alatt, a titkos alagutakban. Hogy ezek a féregjáratok hol és mikor keletkeztek, nem tudni pontosan. Beszélik, hogy Rákosi Mátyás kezdte őket kifúratni menekülő-útvonalnak. Egy másik verzió szerint 1956-ban itt bukott alá Kádár János, és csak Szolnoknál jött újra a felszínre. November 4-én. Pletykálják, hogy a rózsadombi paktum aláírói ezen a titkos alagúton siettek haza Budáról, és hogy egyes kanyarokban eldobált pezsgőspoharak hevernek. Hiába, a magyarok vesztére törő szignózást követő italozás bizonyítékait nem hozhatták a felszínre a démoni paktum megalkotói. Olyan verzió is kering a közbeszédben, hogy maga Orbán Viktor vájatta a járatot, ahova le tud menni a miniszterelnökségi dolgozószobájából. Ehhez annyit kell tennie, hogy a falra kiakasztott réges-régi Real Madrid-fotón megnyomja a labdát, amelyet Puskás Öcsi tart a kezében. Az alagutat arról a hongkongi üzletemberről nevezték el, aki a legtöbbet fizette ki letelepedési kötvényért Habony Árpád strómanjának, aki Rogán Antal szobatársa volt egyszer a zamárdi úttörőtáborban.

Az eredet mindegy is, a lényeg, hogy tehát van egy titkos alagút a főváros alatt, ahová betereltek egy pandát a minap. Utolsó járat volt, nem utaztak rajta sokan. Néhány szendergő, romkocsmából szalajtott diák, szerelvényenként egy-egy gázszerelő – ők mindannyian napi 18-20 órát gürcölnek –, pár megfáradt ápolónő, akik siettek volna haza a munkából, mert másnap az IKEA-ban volt jelenésük, valamint egytucatnyi, a kormányzati sikerprogrammal londoni mosogatásból hazacsábított klasszikafilológus és egyiptológus.

A titkos alagút végállomása is titkos hely volt: a KKK, azaz a Közösségi Közlekedési Központ. Ott elmondták a megszeppent utasoknak, hogy ők a tesztalanyai egy hamarosan induló kísérletsorozatnak. Ennek az lesz a lényege, hogy felkészítsék az utasokat: a következő leálláskor közösséggé kovácsolódjanak össze, és ne veszítsék el a fejüket. Demszky Gábor- és Soros György-szidó dalocskákat is tanítanak nekik ehhez, valamint kiokosítják őket, hogy miként kell ellenzéki plakátokat összefirkálni vagy eltávolítani a szerelvényekből, esetleg a gyerekeknek elmagyarázni, csak úgy fiatalosan, hogy miért „szipiszupi a nemzeti konzultáció”. Mint olyan.

Ám ez nyilván csak mese, nem kell elhinni. De azért tessék vigyázni, mert az ajtók záródnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.