De mit akar a Google a Motorolától..?

A Google három hónappal ezelőtt jelentette be, hogy 12,5 milliárd dollárért felvásárolja a Motorola Mobility Holdings-t. A hírre az egész szakma felkapta, majd tanácstalanul vakargatni kezdte a fejét: vajon mit kezd a keresőcég a - szakértők szerint erősen túlárazott - mobilgyártóval?

Dávid Imre
2011. 11. 04. 9:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már persze a szabadalmai bezsebelésén kívül. A Motorola részvényeinek felvásárlása révén ugyanis a Google 17 ezer bejegyzett és 7500 bejegyzés előtt álló szabadalom büszke tulajdonosává válhat, ami erős ütőkártyát jelenthet a mobilpiac felosztásáért folytatott jogi pókerpartiban. Igen ám, de az elemzők konszenzusos véleménye szerint a Motorola szabadalomportfóliója tokkal-vonóval legfeljebb hárommilliárd dollárt ér; miért fizetne a Google 9,5 milliárddal (és a cég részvényinek a bejelentés óta persze felszaladt értékénél 63 százalékkal) többet, ha csak az a célja, hogy rendezze az aktuális peres eseteket?

Pengeélen

Kevin Kelleher, a CNN Money publicistája szerint a fenti kérdésre a Motorola legendás márkája, a Razr feltámasztása adhatja meg a választ. A cég a múlt héten mutatta be máig legsikeresebb termékvonalának legújabb, a Google Android operációs rendszerét futtató tagját, a Droid Razrt, amelyet a hírek szerint november tizedikén kezdenek teríteni a Verizon előfizetői között. És noha valószínű, hogy még az új Razr sem lesz elég ahhoz, hogy a Motorola tömegével csábítsa el az iPhone-hívőket az Apple-től, arra azért van esély, hogy piacot raboljon másik nagy riválisától, a Samsungtól.

Annál is inkább, mivel az első tesztek szerint a Droid Razr jól sikerült, szemrevaló kis készülék, amely szerencsésen elegyíti a csillogó dizájnt azzal a remek hardverrel, amely a Motorola 2003-ban piacra dobott pengéit az okostelefon-érát megelőző időszak legnépszerűbb és keresettebb darabjaivá tette. Beszédes adat: a cég négy év alatt 130 millió darabot adott el a készülékből, amely egycsapásra a mobilszegmens vezető szereplői közé röpítette az amerikai gyártót.

A Motorola tervezői mindent megtettek azért, hogy újra „must have„ dizájntárgyat – és persze szuperokos eminenst – faragjanak a Razrből. Az alig hét milliméter vastag, pillekönnyű telefon a jelenlegi kínálat egyik legkarcsúbb darabja (vékonyabb mint az iPhone, vagy a Samsung Galaxy S II); a vízálló üveg-kevlár burkolatú, 1,2 gigahertzes duplamagos processzort pörgető és 4,3 hüvelykes AMOLED képernyővel villantó készülék állítólag a Netflix nagy felbontású streaming videóinak lejátszására is alkalmas. Ráadásul a cég aktív használat mellett tizenkét órás üzemidőt ígér, ami egy 4G LTE akkuvámpírtól egyáltalán nem rossz teljesítmény.

G-niusz születik?

A cikk további része elolvasható a Computerworld.hu-n.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.