Ahogy egyre több cég alakítja át rendszerét felhőalapúra, úgy válik szükségessé egy olyan profi szakember jelenléte, aki átlátja és felügyeli az új stratégiát. Noha az állást többféle néven is nevezik, a munka egyértelmű: felügyelni a felhőbe költözés folyamatát. „Olyan ez, mintha egy zenekar karmestere lenne az ember – mondta Al Delattre, a Los Angeles-i Korn/Ferry International fejvadászcégtől. – Egy hét éven át tartó, 500 projektet magában foglaló sorozat, aminek működését és ütemezését biztosítani kell. Senki sem lehet profi minden munkafolyamatban” –, tehát szükség van valakire, aki levezeti az előadást.
Mire lesz szükségünk?
Delattre az átalakulást a nagy ERP-projektekhez hasonlítja, amelyek az elmúlt évtizedben söpörtek végig a szervezeteken. Csakúgy mint akkor, a jelenlegi helyzetben is szükséges olyan emberek alkalmazása, akik képesek előre tervezni és irányítani a komplex, magas kockázatú projekteket, méghozzá olyan technológiák segítségével, amelyek folyamatos fejlődés alatt állnak. A vállalat alkalmazásainak mélyreható ismerete szintén elengedhetetlen, de rendelkeznünk kell a megfelelő képességekkel a beszállítók irányításához és a velük folytatandó tárgyalásokhoz is.
Ha egy szervezet sikeresen átköltözik a felhőbe, az még nem feltétlenül jelenti a munkakör megszűnését. A feladat bonyolultsága legalább néhány évre biztosan munkát ad majd, legfeljebb a fő feladatok a rendszer kezelése és karbantartása lesznek.
„Szociális munkás”
A különböző méretű és profilú cégek stratégiája egyre többször foglalja magában a közösségi média kiaknázását, éppen ezért olyan szakembert keresnek, akinek jó rálátása van a web ezen szegletére.
Egyre nő majd az igény olyan emberekre, akik értik a közösségi média által kínált marketinglehetőségeket, ugyanakkor átlátják annak technikai komplexitását is. Mindeddig a közösségi hálók vagy a marketing, vagy az IT hatáskörébe tartoztak, de szükségessé vált egy mindkét szegmensben jártas ember alkalmazása, mondjuk, közösségi hálózati stratéga vagy új médiakoordinátor munkakörbe. A feladat természetesen nem a Twitter gyakori használata vagy az egész napos Facebook-posztolás, hanem kiaknázni a technológia adta előnyöket, ellenőrizni az online aktivitást és kölcsönhatásokat, valamint közvetlenül elérni az ügyfeleket.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!