Még csak a nemzetközi hírekkel sem kell tisztában lennünk, hogy tudjuk: az üzemanyagárak szinte folyamatosan emelkednek. Ennek itthon ugyan részben a kiismerhetetlen gazdaságpolitikából adódó gyenge forint az oka, másrészt viszont a szerte a világon jelentkező, egyre növő olajéhség. Ezt a tempót az olajtermelő országok már nem tudják kielégíteni, így még a relatíve kis volumennel bíró Líbia olajkivitelének ideiglenes, félévesre nyúló kiesése is érzékenyen érintette az európai üzemanyagpiacot.
A General Motors elektromos hajtású Voltja
Szerencsére már évek óta téma az elektromos autó, az üzemanyag drágulásával és a technika fejlődésével (ami az akkumulátorok költségének csökkenése és kapacitásának növelése irányába hat) egyre közelebb érkezik a villamos-energiával hajtott közlekedési eszközök kora. Gondolhatnánk, ám sajnos a helyzet közel sem olyan biztató, ahogyan azt akár csak 5-10 éve is gondoltuk. Jó példa erre a General Motors autógyártó Volt nevű gépjárműve vagy a Nissan fejlesztette Leaf – ezek, habár már viszonylag szélesebb rétegek számára készültek, nem tudták megindítani az elektromos autók forradalmát. Pedig az USA még adókedvezményekkel is megtámogatta őket, mégsem értek el átütő sikereket.
Bemutatkozik a Nissan Leaf
A GM a 2010 végén útjára indított járműből idén 10 ezer darabot tervezett értékesíteni, ám ennek csak háromnegyedét – darabra pontosan 7.671 példányt – tudtak eladni. Igaz, a legjobb hónap tavaly december lett, amikor 1500 Voltra akadt vevő Észak-Amerikában. Ez azonban siralmasan kevés, még akkor is, ha az összes eladott elektromos hajtású kocsit nézzük: míg ezekből nagyjából 20 ezer akadt vevőre 2010-ben, benzin/gázolaj üzeműből 14 millió fogyott az autózás őshazájában.
De miért nem kelendőek?
Azt tehát már láthatjuk, hogy nem túl népszerűek a modern gépjárművek az USA-ban, ennek okai azonban összetettek.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!