Közösségi élet a 21. században

Minden 7 online percből 1-et a Facebookra szánnak az internetezők. Cikkünkből kiderül, hogy milyen közösségi szolgáltatások követik még a sorban.

Meixner Zoltán
2012. 02. 28. 10:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A comScore piackutató cég már tavaly decemberben közzétette, hogy minden 7 online percből 1-et a Facebookra szánnak az internetezők. A FB első helye megdönthetetlen, de az utána következő sorrend kissé meglepő. A második ugyanis holtversenyben a Tumblr mikroblog-szájt és a Pinterest képmegosztó. Őket követi a Twitter, aztán a LinkedIn, a Myspace és csak utánuk kullog a Google+.

A helyezéseket azonban befolyásolja a felhasznált eszköz is. Míg ugyanis a Twitter-használat alacsonyabb a számítógépeken, de magasabb az okos telefonokon, a Tumblr és Pinterest esetében ez a tendencia éppen fordított. A 2012 januárjában felvett adatok szerint a PC-userek átlagosan 405 percet töltöttek a Facebookon abban a hónapban, a Tumblrre és a Pinterestre 89-89 perc jutott, a Twitterre 21 perc, a LinkedInre 17, a Myspace-re 8, és a Google+-ra mindössze 3 perc.

Közösségi hálózatok versenye
A Facebook kemény magja
Trükkös hirdetések a Facebooktól
Google vs. Facebook – számokban
Gyorsul a Google+ növekedése

A Google+ teljesítménye gyalázatosan gyenge. A Facebook 845 millió aktív felhasználót tart nyilván, míg a Google+ 90 milliót. A két szám nem fedi teljesen egymást, mert a Facebook csak azokkal számol, akik az elmúlt 30 napban valamilyen aktivitást mutattak a szolgáltatás felületén, míg a Google+ a regisztrált felhasználókat tartja nyilván. Utóbbiak pedig a felmérés szerint igen keveset törődnek Google+-os accountjukkal. Feltételezhető, hogy sokan kíváncsiságból regisztráltak, majd ennyiben is maradtak. A Google+ ettől függetlenül növeli mind az inaktív, mind aktív felhasználói számát. Sőt a rendszeres felhasználói általában nagyon szeretik. De kérdés, hogy ez elég lesz-e, hogy valaha is versenypozícióba kerüljön a Facebookkal.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.