Mindegy, hogy ultrabooknak vagy sleekbooknak hívjuk őket, az új generációs vékony és könnyű laptopok – Michael Lev-Ram, a CNN Money publicistája csak „wannabe MacBook Air-ként” aposztrofálja őket – jelentik az utolsó esélyt az olyan technológiai óriások számára, amelyek, mint az Intel vagy a HP, mindent megtesznek annak érdekében, hogy újra népszerűvé tegyék a PC-ket a vásárlók körében.
Ez alapvető érdekük. Az Intel ma a személyi számítógépekbe épített chipek legnagyobb szállítója: nem engedheti meg magának, hogy elveszítsen egy ilyen hatalmas – és nyereséges – piacot. Nem véletlen, hogy a Santa Clara-i székhelyű vállalat hatalmas erőforrásokat öl az ultrabookok népszerűsítésébe.
De mi a csoda az az „ultrabook”? Az Intel szerint nem más, mint egy vékony, könnyű, alacsony energiafogyasztású és kedvező árfekvésű laptop – „a szegény ember MacBook Airje„. A chipgyártó múltheti, kaliforniai főhadiszállásán megrendezett éves közgyűlésén többet is bemutatott a jelenleg gyártásban lévő húsz modell közül; a mérnökök további száztíz 110 (!) konfiguráción dolgoznak. Az részvényesek ankétján felvonultatott újdonságok között számos „hibrid design” is szerepelt. Köztük tabletté hajtogatható és levehető billentyűzettel szerelt laptopok; de a cég egy átlátszó touchpaddel szerelt Nikiski fantázianevű eszközt is bemutatott.
Az Intel illetékesei szerint a jövő ultrabookjai az érintőképernyő, a gesztusvezérlés és a hangvezérlés előnyit egyesítik majd, az akkumulátoruk pedig az egész napos strapát is bírni fogja. Az áruk is kedvező lesz: az év végén már akár 699 dollárért hozzájuthatunk egy vadonatúj ultrabookhoz. Vagyis jóval olcsóbban, mint az Apple hasonló termékéhez; a „fapados” MacBook Air 999 dollárt kóstál.
Ahogy azt néhány sorral feljebb is kifejtettük, az Intel bízik abban, hogy az ultrabookok révén újra szexivé teheti a PC-ket. Ahogy a versenytársai is: annak ellenére, hogy a táblagépek és okostelefonok megjelenése érezhetően visszavetette a PC-eladásokat, a rivális chipgyártók – köztük azok is, amelyek eddig elsősorban a mobil eszközökre specializálódtak – sem akarják elszalasztani azt a piaci lehetőséget, amit a pehelysúlyú notebookok megjelenése jelenthet.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!