A shopping a hálózatra költözik

Becslések szerint jelenleg 13 milliárd eszköz kapcsolódik a hálózatra, s ez a szám 2020-ra elérheti az 50 milliárdot. Jelentős részükön keresztül máris lebonyolítunk vásárlásokat, de nem minden kategóriában egyforma lelkesedéssel. A Nielsen felmérte a hozzáállásunkat.

Meixner Zoltán
2012. 08. 30. 14:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hálózatra kapcsolt eszközök számos embernek átalakították az életformáját, sokan például csak online vásárolnak, de nem mindent és nem egyforma intenzitással vásárolnak.

Az úgynevezett csomagolt fogyasztási cikkek (consumer packaged goods – CPG) között vannak, amelyek a hálózaton át elég rosszul fogynak – különösen a romlandó áruk ilyenek, amelyeknél fontos a frissesség –, és vannak más termékek vagy szolgáltatások (könyv, zene, utazás), amelyekből rengeteget lehet eladni a neten. Érdekes, de az online élelmiszer eladások is folyamatosan növekednek összességükben.

A Nielsen piackutató cég 56 országban elvégzett felmérése arra volt kíváncsi, hogy a digitális eszközöknek miféle befolyásuk van az élelmiszer eladásokban. A világ minden tájáról verbuvált válaszadók 26 százaléka jelezte, hogy tervezi élelmiszer és italáru beszerzését hálózatra kötött eszköze segítségével a következő 3-6 hónapban. Ez az érték 8 százalékot nőtt a legutóbbi, 2010-es felmérés óta. A bőrápolószerek és kozmetikumok esetében a növekedés 22-ről 25-ra történt ugyan ebben az időszakban.

Minden ötödik válaszadó jelezte, hogy e-könyv, digitális újság vagy magazin vásárlását tervezi. A nyomtatott könyvek online vásárlása és a nyomtatott lapok előfizetése a válaszadók 44 százalékát érintette 2010-ben, de idén már csak 33-at.

A növekedést olyan kategóriák produkálták, mint a videojátékok és játékszoftverek vásárlása (plusz 18 százalék), szórakoztató programok jegyei (plusz 10 százalék), video- és zenei termékek (plusz 5 százalék), autók, motorkerékpárok és kiegészítőik (plusz 4 százalék) és ruházat, kiegészítők, cipők illetve ékszerek (plusz 1 százalék).

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.