A webes hirdetők nyerték az olimpiát

A Google statisztikái szerint az online reklámozók és tartalomszolgáltatók komoly hasznot húztak a londoni olimpiai játékokból. A márkatudatosság és a fogyasztói elkötelezettség mellett az eladások is számottevő mértékben nőttek.

Dávid Imre
2012. 08. 15. 15:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Google szerdán publikálta a vasárnap lezárult londoni olimpiai játékokkal kapcsolatos hirdetési statisztikákat és a világ legnagyobb sporteseményének ideje alatt futó online kampányokkal foglalkozó esettanulmányait.

Az első „közösségi olimpia”

A 2012-es játékokat már a megnyitó előtt „az első közösségi olimpiaként” emlegették a szakemberek, hiszen ez volt az első olyan a hasonló rendezvények sorában, amelynek megszervezésében és lebonyolításában integráns, meghatározó szerepet játszottak a „social” eszközök.

A közösségi megoldások nagyban megkönnyítették a szervezők és a résztvevők kapcsolattartását. A legjobban mégis a hirdetők jártak: Richard Keelty, a Google nagy-britanniai kirendeltségének termékmenedzsere szerdai blogbejegyzésében úgy fogalmazott, hogy az olimpia „egyértelmű nyertese” a digitális média volt, amely hatékonyan támogatta a vállalatokat a fogyasztók mozgósításában és kiemelkedően magas értékesítési mutatókat produkált.

Keelty szerint a látogatószám emelkedése és az aktív befektetői tevékenység nagyban hozzájárult az online kiadók sikeréhez.

Több hirdetés, növekvő bevételek

Az Egyesült Államokban a Google Display Networköt és a DoubleClick Ad Exchanget használó, sport témájú tartalmakat is közlő oldalakon az olimpia ideje alatt 19 százalékkal nőtt a hirdetések száma. A híroldalak kifejezetten jól kerestek: a játékok három hete alatt átlagosan 14 százalékkal nőttek a bevételeik.

A Google hirdetési platformja „rekordot döntött”: az egyik nagy kiadó weboldalán egyetlen nap alatt több mint 400 millió hirdetésmegjelenítést regisztráltak – sorolta az adatokat Keelty.

Sikeres kampányok

A Google termékmenedzsere a Visa „Go World” és a svájci Zurich biztosítótársaság „Share your sports moments” akcióját említette az olimpia ideje alatt futó legsikeresebb hirdetési kampányok között. A kártyatársaság a közösségi médiafogyasztókat célozta meg: a felhasználók online „hajrákkal” (cheer) buzdíthatták a Team Visa sportolóit. A nemzetközi kampány több mint 59 millió cheert produkált; a vállalat YouTube csatornáján cirka 47 millió videóletöltést regisztráltak.

A Zurich a német olimpiai csapatot támogatta. A Google-en és a YouTube-on futó kampányuk ideje alatt „szignifikáns emelkedést” mutatott a bInsurance provider Zurich also embarked on its "biztosítótársaságnál kötött szerződések száma.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.