Kiesett a top 5-ből az okostelefonok piacán a Nokia

Viszont alapmobilokkal együtt még mindig a második legnagyobb a finn cég.

Wiezner István
2012. 11. 04. 10:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az IDC legfrissebb adatai alapján az idei harmadik negyedévben összesen 444,5 millió darab mobiltelefon talált gazdára, amely az egy évvel ezelőttihez képest 2,4 százalékos növekedést jelent. Az alapmobilok eladásai ettől függetlenül jelentősen csökkentek, viszont az okostelefonok piaca az előzetes becsléseket meghaladva 45,3 százalékkal nőtt.


Az okostelefonok terén már nem volt ekkora sikere a Nokiának, hiszen a harmadik negyedévben a nem is oly régen még piacvezető gyártó már be sem fért a top 5-be, amely rendkívül kellemetlen annak fényében, hogy az utóbbi két évben fogyasztói szempontból mondhatni hibernált állapotban lévő RIM a harmadik helyet kaparintotta meg a listán.

Az okostelefonos piacot az előző negyedévben talán nem meglepő módon a Samsung vezette (56,3 milliós eladás – 31,3 százalékos részesedés), a második helyet az Apple szerezte meg (26,9 millió – 15 százalék), a harmadik a már említett RIM lett (7,7 millió – 4,3 százalék), a negyedik helyen a ZTE állt (7,5 millió – 4,2 százalék), míg az ötödik helyre a HTC teljesítménye volt elég (7,3 millió – 4 százalék). A többi gyártó összesen 74,4 millió okostelefont adott el, a piaci részesedésük 41,2 százalékra jött ki.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.