Nem tollas a háta – Jeep szabadidő-autó teszt
A Jeep Cherokee mindent túlél. Először is az American Motors Corporation csődjét, aztán a leváltását (a Grand Cherokee-ból külön modellsorozat lett), és az elfelejtését is, hiszen az Egyesült Államokban Liberty néven forgalmazták a középkategóriás szabadidő-autót, de a mostani, 2013 tavaszán bemutatott generációnál ott is visszatértek a Cherokee névhez. Talán azért, hogy valami kötődése legyen az embereknek a párját ritkítóan karakteres megjelenésű szabadidő-autóhoz, ami noha már két éve kapható, még mindig az újdonság erejével hat.
A formatervezők olyan megjelenést kanyarítottak a tekintélyes méretű autónak, hogy a motorháztetőt műanyagból kellett elkészíteni, mert olyan ívelt felületeket és hajlításokat használnak, ami fémből nehezen (értsd drágán) valósítható csak meg. Ha túlteszi magát az ember a lökhárítóba rejtett fényszórón, meredeken emelkedő övvonallal és hátul alacsonyra helyezett lámpákkal szembesül. Itt nincs olyan sok apró utalás a múltra, mint a Renegade esetében, de az első szélvédő ragasztójában ott látjuk a Willys Jeep körvonalát, a motortér műanyagjának peremén a maszkját, a parkolósegéd kijelzőjén pedig a körny
ező autókat helyettesíti a 75 évvel ezelőtt bemutatott legendás előd.
Tovább