Új motort kapott a Ceed, új arculatot a márka

Január 15-én ismertetik majd az autómárka életének következő szakaszát meghatározó stratégiai tervet.

null

Az új márkaarculattal egyszerre jelentették be, hogy mostantól kezdve 1,5 literes turbómotorral is választható a Kia Ceed – írja az Autó-motor.hu.

Január 15-én ismertetik majd a Kia autómárka életének következő szakaszát meghatározó stratégiai tervet, amelynek része lesz az eddig Plan S néven futó elektrifizálási folyamat, de addig is bemutatták az új márkaarculatot, amihez új szlogen – Movement that inspires – és áttervezett márkajelzés is tartozik. Utóbbit Guinness világrekordnak számító 303 pirotechnikai drón egyidejű reptetésével leplezték le.

Fotó: Flickr

Ezzel párhuzamosan az európai piacnak gyártott Ceed kompakt 2021-es változásait is bejelentették. A legfontosabb újítás, hogy az 1,4-es turbómotor helyett már 1,5-ös turbómotor rendelhető, 160 LE/253 Nm a teljesítmény, és 500 000 Ft felárért párosítják mellé a 48V-os lágyhibrid rendszert, amivel rögtön hétfokozatú duplakuplungos váltót is adnak. Dízelből már csak egyféle van, a 136 lóerős 1,6-os CRDi 48V-os lágyhibrid rendszert kap szériában, ennél alapáron jár az iMT hatfokozatú kézi kapcsolású váltó az automatikus kuplunggal, a GT modell megtartja a 204 lóerős 1,6-os turbómotort, de már csak hétfokozatú, duplakuplungos váltóval érhető el.

Fotó: Flickr

A felszereltségek között is van egy új szint, a Platinum és a GT sportmodell közé ékelődik be a Platinum GT Line, amely a 120 lóerős 1,0 literes turbómotortól felfelé rendelhető. A Proceed nevű életstílus-kombi választéka három benzines turbómotorra (120, 160 vagy 204 LE) szűkült, az Xceed-nél kikerült a szériafelszerelések közül a helytakarékos pótkerék, alapáron defektszettet kap a magas építésű ötajtós.

A magyarországi forgalmazónál is van változás, január elsejétől a márkát 13 éve ügyvezetőként irányító Nagy Norbert lett a Kia Motors Hungary elnöke. A kinevezés nagy mérföldkő a Kia életében, mert világszerte csupán néhány olyan leányvállalat van, amelynek élén nem koreai vezető áll.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

A Foxconn jóvoltából lesz valóság a Byton villanyautója

A megszűnés széléről táncol vissza a Byton startup, amely a villanyautó-piacra belépni szándékozó tajvani Foxconn-nak köszönheti a megmenekülést.

A kínai FAW csoport és a CATL akkumulátorgyártó által finanszírozott Byton startup hosszú évek alatt fejlesztette sorozatgyártásúvá az M-Byte nevű modelljét, a hatalmas méretű műszerfal-monitorral rendelkező szabadidő-autónak a nullszériája is elkészült a kifejezetten ehhez az autóhoz felépített üzemben 2020 áprilisában, azonban a sorozatgyártásra már nem került sor. A koronavírus-válság miatt júliusban gyakorlatilag bezárt a cég, majdnem az összes alkalmazottat elbocsájtották, csak az állami tulajdonban lévő FAW vezetősége nem mondta ki a halálos ítéletet.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.