Már nem csak a világ legdrágább olasz modelljét másolják

A brit Edward Carter Ferrari rajongó igazi különlegességgel akarta gyarapítani gyűjteményét.

null

A brit Edward Carter Ferrari rajongó igazi különlegességgel akarta gyarapítani gyűjteményét, és eredetileg ő is egy 250 GTO utánzat építésében gondolkozott, azonban Terry Hoyle 330 LMB-szakértő meggyőzte arról, hogy inkább egy sokkal ritkább autót építsen magának. 2010. novemberében egy jobbkormányos, 1964-es Ferrari 330 GT 2+2 vásárlásával indult a projekt, az RS Panel cég lett megbízva a karosszéria átalakításával, a térváz és a karosszéria megrövidítésével. Ehhez nem csak fényképek jelentették a mintát, de Terry Hoyle és Ed Carter New Yorkba utazott, ahol a 4725-ös alvázszámú, eredeti jobbkormányos autóról vettek mintát kartonpapír segítségével. Azonban a projekt 2015. szeptemberében félbeszakadt, amikor Ed Carter közúti balesetben életét vesztette.

Ferrari 330 LMB

Itt jön a képbe a Bell Sport&Classic nevű cég, amely az 1989-ben alapított Bell Classics tevékenységi körének kibővítésével jött létre, és amelynek tulajdonosa úgy gondolta, hogy a félbemaradt 330 LMB projekt kitűnő alkalom arra, hogy világszerte hírt adjon a vállalkozás képességeiről.

Három év alatt készült el a karosszéria (beleértve az egyedi fényszóróüvegek és hátsó szélvédő legyártását is), a Rosso Corsa fényezést 10 hét alatt készítették el, az első sárvédőkre – ahogy anno a Ferrari is tette – kézzel festették fel a márkajelzést. Eredetileg egyszerűen szürkére festették a teljesen csupasz utasteret, a gyári autók a nyolcvanas években kaptak utólag padlószőnyeget, ezt reprodukálták a replikánál is.

Ferrari 330 LMB
Fotó: Flickr

A Colombo V12-est teljeskörűen átalakították, a lökettérfogatát 2953 köbcentiről 3967 köbcentire növelték, egyediek a vezérműtengelyek, a vezérműház, a vízpumpa, az olaj- és üzemanyagtank, az olajcsövek – száraz karteres olajozásra tértek át. Hat darab új karburátort gyártottak az eredeti Weber 42-esek helyére, a beállítást követően a motor teljesítménye 390 lóerő 7000/percnél, nyomatéka 406 Nm 6000/percnél – pontosan annyi, mint a gyári eredetinél. Teljesen felújították a kiindulási alapot jelentő 330 GT 2+2 felfüggesztését, de kihagyták belőle az eredeti 330 LMB versenyautó Panhard-rúdját és Watts-rudazatát. A gyári négyfokozatú váltó helyére egy 330 Mk2-esből származó ötfokozatú kézi kapcsolású váltót szereltek, ami nagyban javítja a használhatóságot.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.