időjárás 5°C Miklós 2022. december 6.
logo

Ételek, amelyekkel könnyedén méregteleníthetünk

Forrás: Mindmegette
2021.03.22. 14:28
borítókép

A testünkben sok salakanyag, a kötőszövetekben pedig sok felesleges víz halmozódhat fel.

A helytelen táplálkozás miatt a testünkben sok salakanyag, a kötőszövetekben pedig sok felesleges víz halmozódhat fel. Ám akadnak ételek, amelyekkel könnyedén elkerülheted ezeket a problémákat – írja a Mindmegette.hu.

A tejsavó: rengeteg ásványi anyagot tartalmaz

A tejtermékek gyártása során visszamaradt anyagot már az ókorban is használták – például Kleopátra –, hiszen nem csak egészségesebbé tette az embert, de a bőrét is szebbé varázsolta. Aminosavakat és számos hasznos ásványi anyagot tartalmaz.

Segít: Emésztési problémák (székrekedés, puffadás), májbetegség, magas vérnyomás, magas vérzsírszint, köszvény esetén, szépíti a bőrt, segít eltüntetni a narancsbőrt, méregtelenítő hatású.

Extra tipp: Turmixoljon össze 1 db apróra vágott almát, 75 ml zsíros és ugyanennyi sovány tejet, 50 ml bio tejsavót, 1 teáskanál búzacsírát, 1 teáskanál mézet. Tejsavót a bioboltokban, esetleg a drogériákban vásárolhat, por alakban is kapható. Ha nem ízlik, fogyasszon helyette kefirt vagy írót. Hatásos szépítő, ha 1 liter tejsavót és ugyanannyi kamillateát önt a fürdővizébe.

Gyógytea

A folyadék belülről hidratál, átmossa a húgyutakat és a vesét, emellett energiát is ad – és némely gyógytea még ennél is többet tud!

Segít: A somkóró, a csalán, a gyermekláncfű, a nyírfalevél és a zsurló is csodás vízhajtók.

Extra tipp: Lefekvés előtt 1 csésze nyugtató hatású, citromfűből vagy macskagyökérből készült gyógytea oldja a szorongást, kedvezően befolyásolja a keringési zavarokat, és segíti az emésztést.

A somkóró, a csalán, a gyermekláncfű, a nyírfalevél és a zsurló is csodás vízhajtók
Fotó: Pixabay

Barna rizs: salaktalanít

Salaktalanítani, méregteleníteni szeretnél? Fogyasszon gyakran barna rizst, amely sok vitamint, ásvány anyagot, valamint élelmi rostot tartalmaz.

Segít: Ideális salaktalanító, mivel kevés vízmegkötő nátrium, ugyanakkor sok vízhajtó kálium van benne. Kedvezően hat az emésztésre, a magas vérnyomásra, a koleszterinszintre, a veseműködésre.

Extra tipp: Készítse el sok zöldséggel, és bátran használjon hozzá fűszereket, így főételként is remekül megállja a helyét!

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

A borítókép illusztráció

Mutatjuk, miért érdemes rendszeresen halat enni

Bár a népszerűsítő kampányoknak köszönhetően egyre több halat eszünk, még mindig nem eleget. A böjti időszak azonban tökéletes arra, hogy megismerjük és megszeressük a különböző halas ételeket.

Tovább...