Tizenkét autóval nyitott a fizetőssé tett rakpart Szegeden

Hétfőtől négyszáz új parkolóhelyet kaptak a szegediek, de mindegyikért fizetni kell.

Jelentősen átalakult Szegeden a parkolási rend, megszüntették az önkormányzati és állami intézmények dolgozói, valamint a rendőrség számára fenntartott parkolóhelyeket. Így adtak négyszáz, fizetős parkolóhelyet a szegedieknek és a városba érkezőknek.

Mindegyik helyszínen bőven volt hely hétfőn. A Feketesas utcában alig találtunk autót, viszont egyiken sem volt büntetőcsomag, mindenki észrevette, hogy a zöld zónában parkol, így óránként 480 forintot kell fizetnie. Erre táblák figyelmeztetnek.

Azok viszont pórul jártak, akik a Kiss Ernő utcában, a Feketesas utca–Tisza Lajos körút közötti szakaszán álltak meg, augusztus 3-tól ugyanis tilos ott várakozni. Ezt tábla is jelezte, hiszen itt megkezdték a félkerekes párhuzamos parkolási rend kialakítását a korábbi fésűs rend helyett.

A legnagyobb felháborodást a Huszár Mátyás rakpart fizetőssé tétele okozta. Úgy adott a város további száz parkolóhelyet, hogy azért óránként 220 forintot kell fizetni.

Összesen tizenkét jármű várakozott ott hétfőn. Majó-Petri Zoltán, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, délelőtt kilenc órakor a parkolóőrök szemügyre vették a rakparton álló autókat, de bírságolniuk nem kellett. Az első órákban nem is kapott csomagot senki, csak egy figyelmeztetést, ha nem volt jegye, viszont ha a második körös ellenőrzéskor még mindig ott állt fizetés nélkül a kocsi, akkor már járt a büntetés.

Haág Zalán, a KDNP szegedi elnöke, közgyűlési frakcióvezető közleményében azt írta, hogy a közgyűlés tíz éve az ő indítványára, pártokon átívelő többséggel döntött a rakpart ingyenessé tételéről. Az akkori döntést a gyakorlat indokolta, hiszen míg a rakparton a parkolóhelyek kihasználtsága alig 10 százalékos volt, addig a Stefánia és a Széchenyi tér közötti területen autók sokasága körözött parkolóhely után kutatva, ami forgalmi dugót és felesleges károsanyag-kibocsátást okozott.

Kiemelte, hogy hétfőtől a Momentum „zöldtanácsnokának” javaslatára, a baloldali pártok döntésének eredményeként ismét fizetni kell a rakparton, ami a korábbi áldatlan állapotokhoz vezethet, hiszen az elmúlt tíz évben a belvárosi parkolóhelyek száma több százzal csökkent, miközben a közlekedő autók száma növekedett.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.