Jó volt a forgalom és a bevétel, mégis lecserélték a vonatokat

Értetlenül állnak az emberek a MÁV Desiro vonatok kivonásáról szóló döntése előtt.

null

A pocsaji önkormányzat, élén Szőllősi Roland polgármesterrel, a közlekedési államtitkárhoz fordul, ezzel pedig párhuzamosan a lakosság és a helyi civil szervezetek aláírásgyűjtésbe kezdenek azért, mert előzetes tájékoztatás nélkül az addigi, minden igényt kielégítő Siemens Desiro motorvonatokat lecserélték az orosz Uzsgyi és a csehszlovák BZ-motorvonatokra csütörtöktől a Debrecen-Nagykereki vasúti szárnyvonalon. Szőllősi Rolandnak partnerei a térség polgármesterei is, akik elmondták, annak örülnek, hogy nincs járatritkítás, az Uzsgyin és a BZ-vonaton azonban az utazás színvonala, az utasok komfortérzete meg sem közelíti a korábban megszokottat.

Szécsi Tamás, Esztár polgármestere mélységesen felháborítónak tartja a MÁV hivatalos bejelentés és tájékoztatás ellenére meglépett vonatcseréjét. – Nem ér annyit a bihari ember, hogy egy ilyen járat itt közlekedjen? Nem mindegy, hogy milyen körülmények között utazunk, de abból, hogy kapunk egy lehetőséget, és onnan visszalépünk, nekünk kezd elegünk lenni. Az egyenlő bánásmódot sérelmezzük – fakadt ki Szécsi Tamás.

– Tevékenységünk egyik fajsúlyos pontja volt, hogy a 106-os vasútvonal teljes peronhálózatát akadálymentesítsék. Ez meg is történt, majd hosszú utánajárással két évvel ezelőtt elérték, hogy az alacsonypadlós, korszerű, Wifivel, klímával felszerelt Siemens Desiro motorvonatok közlekedjenek a Debrecen-Nagykereki vonalon. Az Értől az Óceán projekthez kapcsolódóan 2013 decemberétől sűrűbben jártak a vonatok, a MÁV pedig vállalta, hogy a pálya felújításával gyorsabbá teszi a vonatközlekedést. A munka elkezdődött, de abbamaradt – sorolta az eddig történteket Szőllősi Roland, aki arról is beszélt, hogy mindennek eredményeként egyre több lett a vasútvonal árbevétele, és az utasforgalom is folyamatosan növekedett. Ezeket elismerte a vasúttársaság, illetve azt is, hogy a 106-os gyakorlatilag a megye legerősebb, legjobb forgalmú mellékvonala lett.

– Egy hónappal ezelőtt különböző közlekedési fórumokon kaptunk olyan információkat, miszerint a MÁV a Dunántúlra helyezi át a Desiro motorvonatokat. Erre, az érdeklődésünk nyomán, több helyről megerősítést kaptunk. Az utasok is megkerestek bennünket, hiszen érdekelte őket, hogy marad-e a modern vonat vagy sem. Az egyik utas kapott egy olyan választ, hogy Uzsgyi motorvonatok közlekednek majd. Ettől kezdve megalapozottnak tekintettük az információt. Viszont az önkormányzat péntek reggelig semmilyen hivatalos választ nem kapott. Október 30-ai dátummal érkezett levél Kerékgyártó Józseftől, a MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt. vezérigazgatójától.

Kerékgyártó József Szőllősi Roland polgármesternek címzett levelében leírta, hogy a döntést szakmai vizsgálat előzte meg. Az intézkedés célja, hogy eredményesebb, hatékonyabb, gazdaságosabb állapot felé vigyék a MÁV-START Zrt. üzemeltetését. Az Uzsgyi motorvonatok bár nem akadálymentesek, számos más tekintetben a komfortfokozatuk egyező a Desirókéval. Debrecen környékére a külső és belső felújításon átesett Uzsgyik kerülnek. Az intézkedés példa a hatékonyabb és az eljutási időt csökkentő megoldásokra, hiszen a 106-os vasútvonal csak hatvannal közlekedhetnek a vonatok, míg a Desirók százhúszat tudnak, társaság kifejezett célja pedig, hogy a 2020/2021-es menetrendváltásra a Desiro motorvonatok ott közlekedjenek, ahol a jármű sebessége maximálisan kihasználható.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Puskajavítás és tusfaragás a békéscsabai műhelyben

Fegyverjavító műhely több évtizede létezik Békéscsabán, de a munka az elmúlt években szünetelt. Így, aki puskát akart javíttatni, annak távolabbra kellett utaznia a megyéből. Tavaly azonban a felújított csabai műhelyben megnyitotték a kapukat, ahol két mesterember kezdett el dolgozni. Feladataik­ változatosak, a különféle­ puskák karbantartása, ­javítása, megszépítése ­mellett akár új, díszes tusokat is készítenek a fegyverekre.

Tovább...

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.