Elkészült az ötvenedik Intercity+ kocsi Szolnokon

Háromszáz embernek biztosítanak munkát a Járműjavítóban, sorra készülnek az Intercity+ kocsik.

null

Az elmúlt években zajló beruházásoknak és fejlesztéseknek köszönhetően folyamatosan erősödik a vasúti gépgyártás a megyeszékhelyen. Háromszáz embernek biztosítanak munkát a Járműjavítóban, sorra készülnek az Intercity+ kocsik. A napokban az ötvenedik gördült le a gyártósorról, jövőre további negyven összeépítését tervezik – olvasható a Jász-Nagykun-Szolnok megyei hírportál cikkében.

A MÁV első, saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija
Fotó: MTI/Balogh Zoltán

Online sajtótájékoztatón számolt be csütörtökön délelőtt dr. Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, hogy a szolnoki gyártósorról legördült az ötvenedik Intercity+ személykocsi, mára az utasok is egyre nagyobb számban találkozhatnak ezekkel.

– A flottánk átlagéletkora közelít a negyven évhez. Modern járművek szükségesek ahhoz, hogy a vasúti szolgáltatás versenyképes maradjon. Képesek vagyunk Szolnokon, a szabványoknak megfelelő nagyvasúti járműveket gyártani, csak a MÁV csoportnál háromszáz embernek munkát biztosítva – mondta.

Bár a gyártás nehezen indult, de az elmúlt évek infrastrukturális fejlesztésének köszönhetően jövőre további negyven kocsi elkészültét jelezték, majd még négyszázat terveznek, amelyek elvezethetnek a magyar vasúti távolsági közlekedés korszakváltásához. A Wi-Fi, a mobileszközök töltési lehetősége, elektromosan nyitható fedélzeti ajtó, a korszerű utastájékoztatás már alapelvárás, hogy XXI. századi szolgáltatást nyújthassanak.

– Általánosan elvárt a légkondicionálás vagy a hálózati töltők, de ezekben a kocsikban van például pelenkázó, energiatakarékos világítás, szelektív hulladékgyűjtési lehetőség, kerekesszékemelő, elektromos kerékpártöltés és pumpa – emelte ki Kerékgyártó József, a MÁV-START vezérigazgatója, aki az ötvenedik IC + kocsiból jelentkezett be az online sajtótájékoztatóra.

– Prémium minőséget tudunk gyártani, havonta három készül el – magyarázta.

A vezérigazgató azt is hozzátette, hogy Zalaegerszeg és Szombathely mellett, a kör IC vonalán is találkozhatunk a kocsikkal.

– A gyártás előnye, hogy nem külföldről összeválogatott alkatrészekből készül, hanem közel nyolcvan százalék a magyar hozzáadott érték. A kis és középvállalkozások is felnőttek a feladathoz, megfelelő minőséggel tudnak részt vállalni a munkában – részletezte.

Dr. Kállai Mária, országgyűlési képviselő arra tért ki, hogy Szolnokon komoly történelmi tradíciója van a vasútnak, szinte minden család kötődik ehhez az ágazathoz.

– Ez a nemzedék megélheti azt, hogy bár kemény munkával, de halad előre. A fejlődés a magyar embereket szolgálja – emelte ki. Hozzáfűzte: a jövőt meghatározó fejlesztések határozott, célratörő, felelősségteljes képet mutatnak.

A teljes cikk ide kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.