– Vonzó tömegközlekedés nélkül nem lehet a vidék versenyképes. A vasútvillamos (tram-train) olyan menetrendi kínálatot nyújt majd, amelyet eddig nem láthattunk – mondta Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.
– Vonzó tömegközlekedés nélkül nem lehet a vidék versenyképes. A vasútvillamos (tram-train) olyan menetrendi kínálatot nyújt majd, amelyet eddig nem láthattunk – mondta Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.
– Hódmezővásárhelyen ki kellett építeni a villamoshálózatot, be kellett szerezni a most már folyamatosan érkező járműveket, összesen tizenkettőt, hogy a tervezett 15 perces közlekedési kapcsolatot biztosítani tudjuk – hangsúlyozta Homolya Róbert.
A szakember szerint 37 perc alatt juthatnak majd el az utasok Hódmezővásárhelyről Szeged központjába.
Kerékgyártó József, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója hozzátette, reméli, az utasok is örömüket lelik majd a modern járműben, amiben többek között wifi is van és a szelektív hulladékkezelés is biztosított lesz. A MÁV-START már oktatja dolgozókat, mindent megtesznek, hogy a próbafutások sikeresek legyenek.
– Kezdeményezésemre, 2005 őszén ültek össze a Szegedi Közlekedési Társaság és a hódmezővásárhelyi önkormányzat munkatársai, hogy megálmodják Szeged és Hódmezővásárhely villamossal való összekötését – mondta Lázár János országgyűlési képviselő, projektért felelős kormánybiztos.
– Nem mondom, hogy könnyű volt meggyőzni a két város közösségét arról, hogy az új vasútvillamos mindenkinek előnyt jelent. De ma, 2021 januárjában örömmel jelenthetem, hogy a hódmezővásárhelyiek megfogták az Isten lábát, és megkötötték az évszázad üzletét. 80 milliárd forintos beruházással gazdagodott Szeged és Hódmezővásárhely, amely nem került egyetlen fillérjébe sem a városoknak. A beruházás minden fillérjét és eurocentjét az európai választópolgárok, adófizetők és a magyar adófizetők finanszírozták – hangsúlyozta a politikus.
Lázár arra emlékeztetett, Hódmezővásárhely és Szeged között naponta 10 ezer ember ingázik, ezért is fontos a két település közötti elérhetőség javítása.
A projektért felelős kormánybiztos azt is hozzátette, hogy a tervek szerint a vasútvillamos 2024-re Szeged után Szabadkára is eljuthat.
Dunai Zoltán, a gyártó Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, a szerelvények alacsony padlósak, teljesen akadálymentesek, légkondicionáltak, belső kamerarendszerrel és utastájékoztatóval is felszereltek.
A maximális sebességük 100 kilométer/óra. Dunai Zoltán reményét fejezte ki, hogy a szeptemberi tanévkezdésre már menetrendbe állíthatják.
Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.
Hatalmas fejlődést hoz a tram-train a hódmezővásárhelyieknek
– A vasút 1870-es évekbeli megjelenéséhez hasonló fejlődést hoz a tram-train, amely ősztől alig több mint harmincperces, olcsó, környezetbarát közlekedési kapcsolatot teremt Hódmezővásárhely és Szeged központja között – jelentette ki Lázár János szerdán Szentesen.
Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.