Teljessé vált a kerékpárút a Tisza-tó körül

Több mint ezer kilométer kerékpárút épült hazánkban, főleg a vízpartokon 2020-ban.

null

A tavaly befejeződött kerékpáros fejlesztésekkel teljesen körbekerekezhetővé vált a Tisza-tó, folytatódott a Budapest-Balaton összeköttetés kiépítése és a Balatoni Bringakör korszerűsítése. A külterületi szakaszokból mostanra már több mint ezer kilométer van állami kezelésben, egyebek mellett ez tette lehetővé a világító kerékpárút tesztüzemének elindítását Esztergomnál. A 2020-ban befejeződött leglátványosabb fejlesztés a Tiszafüred és Poroszló között elkészült szakasz az ország egyik legszebb kerékpáros hídjával. A júniusban átadott beruházásnak köszönhetően a kirándulók úgy tekerhetik körbe a Tisza-tavat, hogy nem kell autók között manőverezniük. Korszerű, színvonalas biciklis összeköttetések jöttek létre a többi között Tépe-Berettyóújfalu és Eger-Egerszalók között is.

Népszerû a közelmúltban átadott Tisza-tavi kerékpárút. Fotó: MTVA/Bizományosi: Oláh Tibor

EuroVelo 6

A fővárostól a Balatonig vezető kerékpáros útvonal Etyekig tartó, első szakaszán a Budaörsöt, Törökbálintot és Biatorbágyot érintő, építési engedély nélkül elvégezhető munkálatok értek célba. Pest megye egyik fontos közlekedésfejlesztési projektje készült el az EuroVelo 6 nemzetközi hálózat részét képező kerékpárút-szakasz megépítésével Budapest és Szentendre között, a Duna mentén.

A Balatoni Bringakör átfogó fejlesztése a déli parton több mint 26, az északin közel 20 kilométeren haladt előre. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásaiban Zamárdi és és Balatonmáriafürdő között újultak meg a főként lakóutcákat érintő szakaszok. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. Balatonkenese és Balatonszentgyörgy között tett rendbe összesen hat szakaszt Veszprém és Zala megyében.

Több mint ezer kilométer

Az országos közútkezelő közreműködését az tette lehetővé, hogy a kormány 2018-tól bevonta a társaságot a meglévő kerékpárutak színvonalas fenntartásába.

A Magyar Közút az elmúlt években összesen több mint 1000 kilométernyi külterületi, főutakkal párhuzamos kerékpárutat vett át kezelésbe az önkormányzatoktól.

A cég mérnökségi hálózatára és szakembereire építve magasabb színvonalon, megbízhatóbban, egységes szempontok szerint tudja ellátni a fenntartási feladatokat. A társaság a Balaton mellett a Fertő-tónál is javította a kerékpáros közlekedés helyzetét a Fertőszéplak-országhatár szakasz felújításával. A Magyar Közút elsőként Esztergomnál, a Duna-menti kerékpárúton építette ki a világító kerékpárutat. Kísérleti jelleggel 230 méteren kevertek speciális szemcséket a burkolatba, amelyeket a nap fénye feltölt, az így kezelt felület világít a sötétben. Az innovatív technológia alkalmazásával a közlekedés biztonságának romlása nélkül takarítható meg a közvilágítás kiépítésének költsége, a lámpák energiafogyasztása és fényszennyezése.

Folyamatos fejlesztés

Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a témával kapcsolatban elmondta:

„A kormány a közlekedés zöldítése érdekében folyamatosan fejleszti a hazai kerékpáros infrastruktúrát. A környezetkímélő és egészséges biciklizés vonzerejének növeléséhez elengedhetetlen, hogy a munkába, iskolába járáshoz és a hétvégi kirándulásokhoz, nyári túrákhoz is jó minőségű, biztonságosan használható utak álljanak rendelkezésre. 2020-ban 85 kilométernyi kerékpárút épült vagy újult meg a NIF és a Magyar Közút beruházásaiban, összesen 8,5 milliárd forintból. Az önkormányzati projektekkel is számolva idén mintegy 150 kilométernyi új szakasz létesült mintegy 15 milliárd forintból.”

Pap Gyula

Az eredeti cikket ide kattintva találja.

Korábbi cikkünkben arról írtunk, hogy április óta működik szülőszoba, császárműtő és újszülött-ellátó a járványkórház felnőtt fertőző épületében: Ikerpár is született már a kiskunhalasi járványkórházban.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.