A helyi igényekre szabták a komlói vasúti menetrendet

Nem csak az autóbusz-közlekedést érintik a december 12-én életbe lépett változások a Baranya megyei városban. A vonatok ezentúl még inkább az utasok igényeihez igazított gyakorisággal és indulási időkkel közlekednek majd.

null

Megkezdődött a próbaüzem a vadonatúj komlói autóbusz-pályaudvaron a hétvégén, és mint arról a Baranya megyei hírportál, a bama.hu korábban beszámolt, négy új busz is érkezett a városba, illetve az utasok igényeihez igazodó új menetrendet is bevezettek. E szerint ötpercenként indul busz a reggeli csúcsidőszakban Komlóról Pécsre, köztük vannak gyorsjáratok is, és délutánonként is gyorsabban hazajuthatnak a komlóiak a megyeszékhelyről – a legforgalmasabb időszakokban ugyanis 10-15 percenként indulnak a járatok.

 

A december 12-én életbe lépett változások azonban nem csak az autóbusz-közlekedést érintik – ettől a héttől kezdve napi négy pár vonat közlekedik Komló és Dombóvár között, amelyek Sásdon, illetve Dombóváron biztosítanak átszállási lehetőséget az InterCity-járatokra. 
 

Az új menetrend kialakításakor a nyári online társadalmi egyeztetés lakossági véleményeit és javaslatait is figyelembe vették a közlekedési szakemberek, annak érdekében, hogy a vonatok még inkább az utasok igényeihez igazított gyakorisággal és indulási időkkel közlekedjenek. A napi négy vonatpárra a komlóiak részéről jelentős igény mutatkozott – ezek csatlakozást biztosítanak a Budapest és Pécs, illetve a Budapest és Kaposvár között közlekedő InterCity-járatokhoz is. 
 

Mindemellett infrastrukturális fejlesztések is szolgálják az utasok kényelmét: a Magyar Falu Program keretében a vasúttársaság fedett kerékpártárolókat, esőbeállókat és padokat telepít, illetve megújítja az utastájékoztatási felületeket is a Dombóvár–Komló-vonalon lévő Magyarhertelend és Magyarszék megállóhelyeken. 
 

A lakossági igényeket tolmácsolva a Komlói Tömegközlekedés Blog a közelmúltban felvetette a javaslatot, hogy a jobb menetrendhez korszerűbb szerelvények is párosuljanak. A cél az volt, hogy modernebb motorvonatokat állítsanak be a Komló–Dombóvár-vonalon, ezt a kérést azonban a MÁV egyelőre – miután ezekből a járművekből nem áll rendelkezésükre annyi tartalék, ami lehetővé tenné az erre a vonalra való átirányítást – nem tudta teljesíteni.

 

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

 

Borítókép: Illusztráció (Forrás: MTI/Kálmándy Ferenc)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.