Kiss Dezső taszári nyugállományú alezredes elmondta, a század 1984-től 1997-ig létezett. Ezután a gépeket kivonták a hadrendből és átkerültek a pápai bázisrepülőtérre, majd évek múlva egyben eladták a szovjet gyártmányú Szuhojokat.
– Firkó János kiskőrösi magángyűjtőhöz került az egykori taszári repülőgép – mondta Kiss Dezső. – Firkó János még kecskeméti parancsnok korából ismerte Pintér Zoltán nyugállományú vezérőrnagyot, későbbi légierő parancsnokot, aki itt lakik Kaposváron. Mi jó kapcsolatot ápolunk egymással, és ő szólt nekem, hogy mi lenne, ha segítenénk felújítani a SzU-22-es gépet. Erre azt mondtam, ha egy gépet megmenthetünk és mások is láthatják, hogy mennyire szép volt, akkor természetesen számíthat rám. A repülőgépet több mint egy éves munkával sikerült helyreállítanunk. Kiállítási tárgy lesz belőle. Nem akarjuk beindítani és repülni vele, csak azt szeretnék, ha minél többen megcsodálhatnák – emelte ki Kiss Dezső.
A hatalmas szovjet vasmadarat Kecelen, egy régi borkombinát csarnokában újították fel. A gépet teljesen megtisztították a piszoktól és a zsírtól, majd átesett egy homokfúváson. Ezután kétszer lealapozták és lefestették. A repülőt darabokra szedték, és szinte minden alkatrészét újjávarázsolták. Kiss Dezső elmondta, a hiányzó műszereket megpróbálták eredetivel pótolni. Amit azonban nem sikerült (kapcsológombok) azokat 3D-s nyomtatóval állították elő. A felújítást néhány héttel ezelőtt fejezték be. A SzU-22M3-as repülőgépet a kiskőrösi magángyűjteményben lehet már megcsodálni − olvasható a Somogy vármegyei hírportál, a SONLINE cikkében.