A közlemény szerint 10 óra 43 perckor egy Kelenföldről induló személyvonat „eddig tisztázatlan körülmények között” egy vágányon, szemben közlekedett a Pécsről érkező Tubes Intercityvel. A fokozott biztonsági előírások miatt a vonatok lassan haladtak, az intercity sebessége maximum óránként 15 kilométer lehetett, így „a vasúttársaság felelősen és gyorsan eljáró munkatársainak köszönhetően sikerült megelőzni a balesetet” – írja a MÁV. A két vonat körülbelül száz méterre állt meg egymástól. A helyszíni hatósági vizsgálatok után a személyvonatot 14.15-kor visszahúzták Kelenföld állomásra, majd onnét indult Székesfehérvárra 14.54-kor. Az intercity 14.25-kor indulhatott tovább a Keleti pályaudvarra – közölték.
Hozzátették: „A MÁV professzionális üzemirányításának és az alkalmazott biztonsági előírásoknak köszönhetően Európa egyik legbiztonságosabb vasúttársasága. A kedvező biztonsági statisztika fenntartása alapvető cél, ezért is fontos a MÁV Zrt. számára, hogy az eset mielőbbi tisztázásával mód nyíljon a tapasztalatok levonására. A KBSZ (Közlekedésbiztonsági Szervezet) és a rendőrség bevonásával vizsgálat indul az esemény körülményeinek tisztázására, és a felelősség megállapítására. Ezt követően történhet felelősségre vonás.”
A vasúttársaság emlékeztetett rá: szombat reggel 8.35-kor Kelenföld és Háros között meghibásodott a biztosítóberendezés, mert zajvédőfalak építésekor egy munkagép elszakította a biztosítóberendezés kábelét. A helyreállítását a szakemberek azonnal megkezdték. A biztosítóberendezés meghibásodásakor alkalmazandó biztonsági előírások betartásával, fokozott figyelemmel kell a vonatközlekedést megszervezni és lebonyolítani. Ezzel összhangban, az említett esetben úgynevezett „állomástávolságú közlekedést” vezettek be, mivel a két állomás között a jelzőberendezés nem működött. „A kapcsolódó biztonsági előírások betartásával hibás biztosítóberendezés mellett sem fordulhat elő baleset” – hangsúlyozza a MÁV.
A MÁV befejezte a kábelvágás miatt meghibásodott biztosítóberendezés javítását, ezért a Kelenföld–Háros szakaszon újra két vágányon járhatnak a vonatok. A társaság közlése szerint az eredeti menetrend a késő esti órákban állhat helyre, de már késő délután csökkentek a késések a Budapest–Székesfehérvár–Gyékényes és a Budapest–Pusztaszabolcs–Pécs vasútvonalakon. Este hat-hét órára 15-20 perc alá csökkenhetnek az átlagos késések.
18 óra után már újra pót- és helyjegyet kell váltani a Budapest–Székesfehérvár–Gyékényes, a Budapest–Pusztaszabolcs–Pécs, a Budapest–Székesfehérvár–Szombathely és a Budapest–Székesfehérvár–Tapolca vasútvonalakon közlekedő intercity és gyorsvonatokra.