Ezért nem történt baleset Kelenföldön

A biztonsági előírásoknak köszönhetően nem történt baleset Kelenföldön – közölte a MÁV.

LM
2013. 09. 14. 16:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlemény szerint 10 óra 43 perckor egy Kelenföldről induló személyvonat „eddig tisztázatlan körülmények között” egy vágányon, szemben közlekedett a Pécsről érkező Tubes Intercityvel. A fokozott biztonsági előírások miatt a vonatok lassan haladtak, az intercity sebessége maximum óránként 15 kilométer lehetett, így „a vasúttársaság felelősen és gyorsan eljáró munkatársainak köszönhetően sikerült megelőzni a balesetet” – írja a MÁV. A két vonat körülbelül száz méterre állt meg egymástól. A helyszíni hatósági vizsgálatok után a személyvonatot 14.15-kor visszahúzták Kelenföld állomásra, majd onnét indult Székesfehérvárra 14.54-kor. Az intercity 14.25-kor indulhatott tovább a Keleti pályaudvarra – közölték.

Hozzátették: „A MÁV professzionális üzemirányításának és az alkalmazott biztonsági előírásoknak köszönhetően Európa egyik legbiztonságosabb vasúttársasága. A kedvező biztonsági statisztika fenntartása alapvető cél, ezért is fontos a MÁV Zrt. számára, hogy az eset mielőbbi tisztázásával mód nyíljon a tapasztalatok levonására. A KBSZ (Közlekedésbiztonsági Szervezet) és a rendőrség bevonásával vizsgálat indul az esemény körülményeinek tisztázására, és a felelősség megállapítására. Ezt követően történhet felelősségre vonás.”

A vasúttársaság emlékeztetett rá: szombat reggel 8.35-kor Kelenföld és Háros között meghibásodott a biztosítóberendezés, mert zajvédőfalak építésekor egy munkagép elszakította a biztosítóberendezés kábelét. A helyreállítását a szakemberek azonnal megkezdték. A biztosítóberendezés meghibásodásakor alkalmazandó biztonsági előírások betartásával, fokozott figyelemmel kell a vonatközlekedést megszervezni és lebonyolítani. Ezzel összhangban, az említett esetben úgynevezett „állomástávolságú közlekedést” vezettek be, mivel a két állomás között a jelzőberendezés nem működött. „A kapcsolódó biztonsági előírások betartásával hibás biztosítóberendezés mellett sem fordulhat elő baleset” – hangsúlyozza a MÁV.

A MÁV befejezte a kábelvágás miatt meghibásodott biztosítóberendezés javítását, ezért a Kelenföld–Háros szakaszon újra két vágányon járhatnak a vonatok. A társaság közlése szerint az eredeti menetrend a késő esti órákban állhat helyre, de már késő délután csökkentek a késések a Budapest–Székesfehérvár–Gyékényes és a Budapest–Pusztaszabolcs–Pécs vasútvonalakon. Este hat-hét órára 15-20 perc alá csökkenhetnek az átlagos késések.

18 óra után már újra pót- és helyjegyet kell váltani a Budapest–Székesfehérvár–Gyékényes, a Budapest–Pusztaszabolcs–Pécs, a Budapest–Székesfehérvár–Szombathely és a Budapest–Székesfehérvár–Tapolca vasútvonalakon közlekedő intercity és gyorsvonatokra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.