Kiszámíthatóbb lesz a közlekedés a váci vonalon

November 4-étől új vágányzári menetrendet vezet be a MÁV a váci vasútvonalakon.

MD
2013. 10. 30. 19:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szakaszokon az elmúlt hetekben a biztosítóberendezések meghibásodása, felsővezeték-szakadás, kábelvágások miatt kiszámíthatatlanná vált a vasúti közlekedés, a járatok késése időnként elérte az egy órát is, a vonatok átlagosan 20-40 percet késtek.

Kormányos László, a MÁV-START Zrt. marketing- és fejlesztési vezetőjének közlése szerint az új menetrenddel az eddiginél kiszámíthatóbb lesz a közlekedés. A vonatok november 4-től jellemzően 5-10 perccel korábban indulnak mindkét vonalon, a Budapest–Szob közötti vonatok menetideje 8-10 perccel, a Budapest–Göd közöttieké pedig 1-3 perccel hosszabb lesz. Emiatt egy Szobról Vác felé induló reggeli vonat kikerült a menetrendből, helyette pótló busz közlekedik.

Kormányos László közölte: a módosított menetrend november 22-éig lesz érvényben, eddig tart a Vác és Göd közötti vágányzár. Az utasoknak 20 ezer példányban készítettek tájékoztató kiadványt erről a módosításról. November 23-ától az „eredetihez közeli” menetrendet készülnek életbe léptetni, de ez még nincs véglegesítve – mondta.

Vólentné Sárvári Piroska, a MÁV Zrt. üzemeltetési igazgatója elmondta: az eredetileg a felújításokra tervezett menetrendet módosítani kellett, mert az elmúlt hetekben a feszített mértékben kihasznált vonalon rendszeressé váltak a műszaki problémák.

Kizárták annak a lehetőségét, hogy csak vonatpótló autóbuszok közlekedjenek az átépítés ideje alatt, mivel a 30 ezer utas szállítása napi 500 pótlóbuszt igényelne, ami a közúti forgalmat ellehetetlenítené. Ismertetése szerint a felújítás megkezdése óta csökkentették a vonatok számát: a felújítás előtt napi 230 vonat haladt át a szakaszon, jelenleg 180 közlekedik. Az átépítés alatti zavarhelyzetek kezelésére a biztosítóberendezést kezelő szakemberek folyamatosan készenlétben állnak – mondta.

Csépke András, a MÁV-Start üzemeltetési igazgatója elmondta: a Budapest–Veresegyház–Vác között közlekedő járművek meghibásodásának kiküszöbölésére Flirt motorvonatokat állítottak be, a szobi vonalra erősebb, TRAXX-mozdony vontatású szerelvényt helyeztek.

A fejlesztés során a teljes váci állomás és vasúti pálya megújul, új távközlési rendszer épül, az egész térség közlekedése jobb lesz – mondta Loppert Dániel, a beruházó NIF Zrt. kommunikációs vezetője. Ismertetése szerint a közel 63 kilométeres Budapest–Vác–Szob és a 49 kilométeres Budapest–Veresegyház–Vác vasútvonalakat összesen 14,8 milliárd forintból korszerűsítik 85 százalékos európai uniós hozzájárulással az Új Széchenyi Terv keretében a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában. Az átépítés a tervek szerint 2015 májusában fejeződik be.

A sajtótájékoztatón Kopeczky Lajos, Erdőkertes alpolgármestere a vasúttársaság képviselőinek jelezte, hogy a veresegyházi szakaszon javult a korábbi „botrányos” helyzet. Az MTI-nek elmondta: amióta a Flirt-vonatok üzembe álltak, a késések mértéke 5-10 percre csökkent.

A menetrend módosításról szóló tájékoztató a MÁV-START honlapján is elérhető, a vasúttársaság hangosbemondója, ügyfélszolgálata és jegypénztára az utasokat folyamatosan tájékoztatja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.