A szakaszokon az elmúlt hetekben a biztosítóberendezések meghibásodása, felsővezeték-szakadás, kábelvágások miatt kiszámíthatatlanná vált a vasúti közlekedés, a járatok késése időnként elérte az egy órát is, a vonatok átlagosan 20-40 percet késtek.
Kormányos László, a MÁV-START Zrt. marketing- és fejlesztési vezetőjének közlése szerint az új menetrenddel az eddiginél kiszámíthatóbb lesz a közlekedés. A vonatok november 4-től jellemzően 5-10 perccel korábban indulnak mindkét vonalon, a Budapest–Szob közötti vonatok menetideje 8-10 perccel, a Budapest–Göd közöttieké pedig 1-3 perccel hosszabb lesz. Emiatt egy Szobról Vác felé induló reggeli vonat kikerült a menetrendből, helyette pótló busz közlekedik.
Kormányos László közölte: a módosított menetrend november 22-éig lesz érvényben, eddig tart a Vác és Göd közötti vágányzár. Az utasoknak 20 ezer példányban készítettek tájékoztató kiadványt erről a módosításról. November 23-ától az „eredetihez közeli” menetrendet készülnek életbe léptetni, de ez még nincs véglegesítve – mondta.
Vólentné Sárvári Piroska, a MÁV Zrt. üzemeltetési igazgatója elmondta: az eredetileg a felújításokra tervezett menetrendet módosítani kellett, mert az elmúlt hetekben a feszített mértékben kihasznált vonalon rendszeressé váltak a műszaki problémák.
Kizárták annak a lehetőségét, hogy csak vonatpótló autóbuszok közlekedjenek az átépítés ideje alatt, mivel a 30 ezer utas szállítása napi 500 pótlóbuszt igényelne, ami a közúti forgalmat ellehetetlenítené. Ismertetése szerint a felújítás megkezdése óta csökkentették a vonatok számát: a felújítás előtt napi 230 vonat haladt át a szakaszon, jelenleg 180 közlekedik. Az átépítés alatti zavarhelyzetek kezelésére a biztosítóberendezést kezelő szakemberek folyamatosan készenlétben állnak – mondta.
Csépke András, a MÁV-Start üzemeltetési igazgatója elmondta: a Budapest–Veresegyház–Vác között közlekedő járművek meghibásodásának kiküszöbölésére Flirt motorvonatokat állítottak be, a szobi vonalra erősebb, TRAXX-mozdony vontatású szerelvényt helyeztek.
A fejlesztés során a teljes váci állomás és vasúti pálya megújul, új távközlési rendszer épül, az egész térség közlekedése jobb lesz – mondta Loppert Dániel, a beruházó NIF Zrt. kommunikációs vezetője. Ismertetése szerint a közel 63 kilométeres Budapest–Vác–Szob és a 49 kilométeres Budapest–Veresegyház–Vác vasútvonalakat összesen 14,8 milliárd forintból korszerűsítik 85 százalékos európai uniós hozzájárulással az Új Széchenyi Terv keretében a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában. Az átépítés a tervek szerint 2015 májusában fejeződik be.
A sajtótájékoztatón Kopeczky Lajos, Erdőkertes alpolgármestere a vasúttársaság képviselőinek jelezte, hogy a veresegyházi szakaszon javult a korábbi „botrányos” helyzet. Az MTI-nek elmondta: amióta a Flirt-vonatok üzembe álltak, a késések mértéke 5-10 percre csökkent.
A menetrend módosításról szóló tájékoztató a MÁV-START honlapján is elérhető, a vasúttársaság hangosbemondója, ügyfélszolgálata és jegypénztára az utasokat folyamatosan tájékoztatja.