A szakaszokon az elmúlt hetekben a biztosítóberendezések meghibásodása, felsővezeték-szakadás, kábelvágások miatt kiszámíthatatlanná vált a vasúti közlekedés, a járatok késése időnként elérte az egy órát is, a vonatok átlagosan 20-40 percet késtek.
Kormányos László, a MÁV-START Zrt. marketing- és fejlesztési vezetőjének közlése szerint az új menetrenddel az eddiginél kiszámíthatóbb lesz a közlekedés. A vonatok november 4-től jellemzően 5-10 perccel korábban indulnak mindkét vonalon, a Budapest–Szob közötti vonatok menetideje 8-10 perccel, a Budapest–Göd közöttieké pedig 1-3 perccel hosszabb lesz. Emiatt egy Szobról Vác felé induló reggeli vonat kikerült a menetrendből, helyette pótló busz közlekedik.
Kormányos László közölte: a módosított menetrend november 22-éig lesz érvényben, eddig tart a Vác és Göd közötti vágányzár. Az utasoknak 20 ezer példányban készítettek tájékoztató kiadványt erről a módosításról. November 23-ától az „eredetihez közeli” menetrendet készülnek életbe léptetni, de ez még nincs véglegesítve – mondta.
Vólentné Sárvári Piroska, a MÁV Zrt. üzemeltetési igazgatója elmondta: az eredetileg a felújításokra tervezett menetrendet módosítani kellett, mert az elmúlt hetekben a feszített mértékben kihasznált vonalon rendszeressé váltak a műszaki problémák.
Kizárták annak a lehetőségét, hogy csak vonatpótló autóbuszok közlekedjenek az átépítés ideje alatt, mivel a 30 ezer utas szállítása napi 500 pótlóbuszt igényelne, ami a közúti forgalmat ellehetetlenítené. Ismertetése szerint a felújítás megkezdése óta csökkentették a vonatok számát: a felújítás előtt napi 230 vonat haladt át a szakaszon, jelenleg 180 közlekedik. Az átépítés alatti zavarhelyzetek kezelésére a biztosítóberendezést kezelő szakemberek folyamatosan készenlétben állnak – mondta.
Csépke András, a MÁV-Start üzemeltetési igazgatója elmondta: a Budapest–Veresegyház–Vác között közlekedő járművek meghibásodásának kiküszöbölésére Flirt motorvonatokat állítottak be, a szobi vonalra erősebb, TRAXX-mozdony vontatású szerelvényt helyeztek.