Bajkó Erika elmondta: a balesetvizsgálók éjszaka fejezték be a helyszíni szemlét Dunakeszinél. „Az eddigi információk szerint Dunakeszi állomás, eddig tisztázatlan okból, az eredetileg tervezett 3-4. vágány helyett a 8. vágányra fogadta a Budapest felől érkező személyszállító motorvonatot, amely a biztosítóberendezés korábban már ismert hibája miatt óránkénti 15 kilométeres sebességnél kisebb sebességgel haladt be az állomásra” – mondta.
Hozzátette: a másik, Vác felől érkező vonatnak a bejárati jelzőnél kellett volna várakoznia, amíg a motorvonat elhagyja az állomást. A vonat azonban túlment a számára tilos jelzést mutató vörös jelzőn, „felvágta”, vagyis átállította az első váltót, majd kitérő állású váltón haladt keresztül, aminek következtében ugyancsak a 8. vágányra terelődött.
„A vonatbefolyásoló berendezés – észlelve, hogy a vonat meghaladta a vörös jelzést – megkezdte a vonat vészfékezését. Eközben a motorvonat vezetője is észlelte a szembejövő vonatot, és ő is megállította a saját vonatát, így a két vonat egymástól 38,2 méterre állt meg” – tette hozzá Bajkó Erika. Elmondta, a helyszíni szemle során a balesetvizsgálók ellenőrizték az esettel kapcsolatban érintett biztosítóberendezés és vonatbefolyásoló berendezés működését, és azt megfelelőnek találták. Hozzátette: a Közlekedésbiztonsági Szervezet átvette a vonat adatrögzítő berendezését, az azon tárolt adatok elemzése még folyik. Ezt követően részletesen meghallgatják a személyzetet, amelynek az első meghallgatása már szombat este megtörtént.
A MÁV szerint az állomásra érkező mozdony vezetője hibázhatott szombaton. A Vác felől érkező vonatnak a piros lámpánál meg kellett volna várnia, amíg a várakozó szerelvény elhagyja az állomást, de a mozdonyvezető nem állt meg és a vágány felcsapódása miatt ugyanarra a 8-as vágányra került.
„A következménye biztos, hogy munkáltatói per lesz a MÁV részéről, és hogyha a rendőrségi vizsgálat elér abba a szakba, hogy megtegye a vádemelést az ügyészség felé, akkor az ügyészség fog lépni ebben az ügyben tovább, és esetleg bírósági eljárás lehet belőle” – közölte Kertész Ottó, a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. vasúrbiztonsági vezetője.
A Mávinform szombat délután azt közölte, hogy a vonatokon senki sem sérült meg.