Szembemenő vonatok: megfelelően működött a vasúti rendszer

Közlekedésbiztonsági Szervezet: a két vonat egymástól 38,2 méterre állt meg.

TK
2014. 07. 20. 13:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bajkó Erika elmondta: a balesetvizsgálók éjszaka fejezték be a helyszíni szemlét Dunakeszinél. „Az eddigi információk szerint Dunakeszi állomás, eddig tisztázatlan okból, az eredetileg tervezett 3-4. vágány helyett a 8. vágányra fogadta a Budapest felől érkező személyszállító motorvonatot, amely a biztosítóberendezés korábban már ismert hibája miatt óránkénti 15 kilométeres sebességnél kisebb sebességgel haladt be az állomásra” – mondta.

Hozzátette: a másik, Vác felől érkező vonatnak a bejárati jelzőnél kellett volna várakoznia, amíg a motorvonat elhagyja az állomást. A vonat azonban túlment a számára tilos jelzést mutató vörös jelzőn, „felvágta”, vagyis átállította az első váltót, majd kitérő állású váltón haladt keresztül, aminek következtében ugyancsak a 8. vágányra terelődött.

„A vonatbefolyásoló berendezés – észlelve, hogy a vonat meghaladta a vörös jelzést – megkezdte a vonat vészfékezését. Eközben a motorvonat vezetője is észlelte a szembejövő vonatot, és ő is megállította a saját vonatát, így a két vonat egymástól 38,2 méterre állt meg” – tette hozzá Bajkó Erika. Elmondta, a helyszíni szemle során a balesetvizsgálók ellenőrizték az esettel kapcsolatban érintett biztosítóberendezés és vonatbefolyásoló berendezés működését, és azt megfelelőnek találták. Hozzátette: a Közlekedésbiztonsági Szervezet átvette a vonat adatrögzítő berendezését, az azon tárolt adatok elemzése még folyik. Ezt követően részletesen meghallgatják a személyzetet, amelynek az első meghallgatása már szombat este megtörtént.

A MÁV szerint az állomásra érkező mozdony vezetője hibázhatott szombaton. A Vác felől érkező vonatnak a piros lámpánál meg kellett volna várnia, amíg a várakozó szerelvény elhagyja az állomást, de a mozdonyvezető nem állt meg és a vágány felcsapódása miatt ugyanarra a 8-as vágányra került.

„A következménye biztos, hogy munkáltatói per lesz a MÁV részéről, és hogyha a rendőrségi vizsgálat elér abba a szakba, hogy megtegye a vádemelést az ügyészség felé, akkor az ügyészség fog lépni ebben az ügyben tovább, és esetleg bírósági eljárás lehet belőle” – közölte Kertész Ottó, a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. vasúrbiztonsági vezetője.

A Mávinform szombat délután azt közölte, hogy a vonatokon senki sem sérült meg.

A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság a vasúti közlekedés veszélyeztetésének gyanújával indított nyomozást az ügyben ismeretlen tettes ellen.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.