Több tízmilliós kár keletkezett az M7-esen

Nem jutott szennyeződés az autópályán kívülre a sztráda táskai pihenőhelyénél történt balesetnél.

BLM
2014. 08. 01. 14:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mosonyi Zoltán hangsúlyozta, hogy az elvégzett vizsgálatok alapján az út területén sem a talaj, sem a vizek nem szennyeződtek, mert a felborult üzemanyag-szállító kamionból kifolyt és el nem égett benzint felfogta az autópálya csapadékelvezető-rendszerébe épített olajfogó.

Az olajfogókat éppen azért alkalmazzák az autópályáknál, hogy ne engedjék a természetbe jutni a pályára, majd a csapadékkal az elvezető rendszerbe kerülő olajat és üzemanyagot – ismertette. Megjegyezte: az M7-es érintett szakaszán található olajfogó tisztításáról már intézkedtek, hogy az a jövőben is el tudja látni a feladatát.

A 32 ezer liter üzemanyagot szállító kamion szerda délelőtt ütközött szalagkorlátnak, borult fel és gyulladt ki az autópálya Letenye felé vezető oldalán, a táskai pihenőhelynél. A balesetben a sofőr a helyszínen meghalt, a sztrádát mindkét irányban teljes szélességében le kellett zárni, a lángok elfojtásán harminchat tűzoltó több mint egy órán át dolgozott.

A katasztrófavédelem és a Magyar Közút tájékoztatása szerint a tűzben megsemmisült a kamion, megolvadt a szalagkorlát és az aszfalt, 1400 négyzetméternyi útfelületet kellett átlagosan öt-hat centiméteres vastagságban visszamarni és újraaszfaltozni. A kárfelmérés még tart, csak az M7-es burkolatában a kiegészítő elemekben több tízmillió forint kár keletkezett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.