Busz és vonat ütközött Tatabányán

12 embert kellett ellátni – jelentette a Hír TV helyszíni tudósítója. Egy életveszélyes sérült is van.

LM
2014. 10. 20. 11:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A sérültek közül öten a nap folyamán eltávozhatnak a Szent Borbála Kórházból – mondta el az intézmény sajtóreferense. Balogh Márta tájékoztatása szerint hat sérült gyógyulásához hosszabb ellátás szükséges, az ő vizsgálatuk jelenleg is folyik.

A megyei mentőszolgálat vezetője a baleset helyszínén pontosította az általa korábban elmondottakat: a vonat és a busz ütközésében tizenegy ember sérült meg. Ónodi Lívia tájékoztatása szerint a három legsúlyosabb sérült közül két nőt a tatabányai kórházba szállítottak, egy asszonyt pedig mentőhelikopterrel vittek magasabb ellátást nyújtó egészségügyi intézménybe,

Ónodi Lívia korábban 17 sérültről beszélt, az MTI-nek elmondta, három ember szenvedett gerinc-, koponya- és mellkassérüléseket, egy sérült még sokkos állapotban van, ezért nem szállítható.

A Hír TV helyszíni tudósítója dél után arról számolt be, hogy a súlyos sérültet újra is kellett éleszteni a helyszínen. A tévé értesülései szerint 12-en sérültek meg a szerencsétlenségben.

Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság tájékoztatása szerint az ütközés után a vasúti szerelvény nyolcvan-száz méternyire állt meg. A vonat a csuklós busz hátuljának ütközött. A tatabányai hivatásos tűzoltók nagy erőkkel érkeztek a helyszínre, és feszítővágóval megkezdték a sérültek kiszabadítását.

A Mávinform az MTI-t úgy tájékoztatta, hogy a Vértes Volán járata a jól működő fénysorompó tilos jelzése ellenére hajtott a vonat elé. Both Ferenc sajtóügyeletes közleménye szerint a vonaton nem sérült meg senki.

Nem sérült meg az autóbusz sofőrje – közölte Pruzsina Alice, a Vértes Volán szóvivője. Tájékoztatása szerint a sofőr 15 éve dolgozik a cégnél, négyszázezer kilométert vezetett balesetmentesen, de jelenleg nincs kihallgatható állapotban, „folyamatosan a sérültek állapota felől érdeklődik”, így egyelőre nem tud magyarázatot adni a balesetről.

Pruzsina Alice elmondta, a buszon húszan utaztak, a négy legsúlyosabb sérült a busz hátsó részében. A szóvivő tájékoztatása szerint egy 20 éves Ikarus busz szenvedett a balesetet, a járművet az idén akarták leselejtezni.

A mentés és a helyszínelés idejére áll a forgalom a Tatabánya–Környe vasútvonalon, a baleset következtében egy felsővezeték-tartó oszlop is kidőlt.

Közölték azt is, hogy a Máv-Start Zrt. vonatpótló buszokat rendelt a balesetet szenvedett vonat utasainak elszállítására, Tatabánya és Környe között is vonatpótló autóbuszok viszik az utazókat. Az utasoknak 20-30 perces késére kell számítaniuk a délutáni órákig.

A Mávinform kora délután arról tájékoztatott, hogy kedd délutánig vonatpótló buszok viszik az utasokat Tatabánya és Oroszlány között a baleset miatt. A közlemény szerint továbbra is áll a forgalom a vonalon, tart a károk felmérése és a helyreállítás. Azt írták: amíg elszállítják a roncsokat, a sérült szerelvényt bevontatják Tatabányára, helyreállítják a kidőlt felsővezeték-tartó oszlopot és a sorompó oszlopát, addig az utasoknak vonatpótló autóbuszokra kell szállniuk Tatabánya és Oroszlány között. Az érintett vonalon 15-20 perces késére kell számítani.

Hozzátették: a vonatpótló autóbuszok – súlykorlátozás miatt – Kecskéd-alsó megállóhelyre nem tudnak bemenni az utasokért, ehelyett a kecskédi szövetkezeti megállóban állnak meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.