A sérültek közül öten a nap folyamán eltávozhatnak a Szent Borbála Kórházból – mondta el az intézmény sajtóreferense. Balogh Márta tájékoztatása szerint hat sérült gyógyulásához hosszabb ellátás szükséges, az ő vizsgálatuk jelenleg is folyik.
A megyei mentőszolgálat vezetője a baleset helyszínén pontosította az általa korábban elmondottakat: a vonat és a busz ütközésében tizenegy ember sérült meg. Ónodi Lívia tájékoztatása szerint a három legsúlyosabb sérült közül két nőt a tatabányai kórházba szállítottak, egy asszonyt pedig mentőhelikopterrel vittek magasabb ellátást nyújtó egészségügyi intézménybe,
Ónodi Lívia korábban 17 sérültről beszélt, az MTI-nek elmondta, három ember szenvedett gerinc-, koponya- és mellkassérüléseket, egy sérült még sokkos állapotban van, ezért nem szállítható.
A Hír TV helyszíni tudósítója dél után arról számolt be, hogy a súlyos sérültet újra is kellett éleszteni a helyszínen. A tévé értesülései szerint 12-en sérültek meg a szerencsétlenségben.
Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság tájékoztatása szerint az ütközés után a vasúti szerelvény nyolcvan-száz méternyire állt meg. A vonat a csuklós busz hátuljának ütközött. A tatabányai hivatásos tűzoltók nagy erőkkel érkeztek a helyszínre, és feszítővágóval megkezdték a sérültek kiszabadítását.
A Mávinform az MTI-t úgy tájékoztatta, hogy a Vértes Volán járata a jól működő fénysorompó tilos jelzése ellenére hajtott a vonat elé. Both Ferenc sajtóügyeletes közleménye szerint a vonaton nem sérült meg senki.
Nem sérült meg az autóbusz sofőrje – közölte Pruzsina Alice, a Vértes Volán szóvivője. Tájékoztatása szerint a sofőr 15 éve dolgozik a cégnél, négyszázezer kilométert vezetett balesetmentesen, de jelenleg nincs kihallgatható állapotban, „folyamatosan a sérültek állapota felől érdeklődik”, így egyelőre nem tud magyarázatot adni a balesetről.
Pruzsina Alice elmondta, a buszon húszan utaztak, a négy legsúlyosabb sérült a busz hátsó részében. A szóvivő tájékoztatása szerint egy 20 éves Ikarus busz szenvedett a balesetet, a járművet az idén akarták leselejtezni.
A mentés és a helyszínelés idejére áll a forgalom a Tatabánya–Környe vasútvonalon, a baleset következtében egy felsővezeték-tartó oszlop is kidőlt.
Közölték azt is, hogy a Máv-Start Zrt. vonatpótló buszokat rendelt a balesetet szenvedett vonat utasainak elszállítására, Tatabánya és Környe között is vonatpótló autóbuszok viszik az utazókat. Az utasoknak 20-30 perces késére kell számítaniuk a délutáni órákig.
A Mávinform kora délután arról tájékoztatott, hogy kedd délutánig vonatpótló buszok viszik az utasokat Tatabánya és Oroszlány között a baleset miatt. A közlemény szerint továbbra is áll a forgalom a vonalon, tart a károk felmérése és a helyreállítás. Azt írták: amíg elszállítják a roncsokat, a sérült szerelvényt bevontatják Tatabányára, helyreállítják a kidőlt felsővezeték-tartó oszlopot és a sorompó oszlopát, addig az utasoknak vonatpótló autóbuszokra kell szállniuk Tatabánya és Oroszlány között. Az érintett vonalon 15-20 perces késére kell számítani.
Hozzátették: a vonatpótló autóbuszok – súlykorlátozás miatt – Kecskéd-alsó megállóhelyre nem tudnak bemenni az utasokért, ehelyett a kecskédi szövetkezeti megállóban állnak meg.