Pécsi Norbert Sándor közölte: a javítási munkákra azért van szükség, mert a híd egyik saruja kimozdult a helyéről. A saru a hídnak az a része, amely a pilléreken keresztül támasztja a szerkezetet, követve a dilatációból – hőmérséklet okozta térfogatváltozásból – eredő mozgást. Jelenleg a saru elmozdulása ugyan nem befolyásolja a híd állapotát, de további, nagyobb mértékű kitérés esetén problémákat okozhat.
A szakemberek első lépésként óránkénti 20 kilométeres sebességkorlátozást vezettek be a hídon, hogy a járműforgalom hatása minél kisebb legyen. A félpályás útzárra azért van szükség, hogy a híd megemelt és ideiglenesen alátámasztott felére ne nehezedjen a forgalomból származó plusz teher.
Ez azt is jelenti, hogy bár a közlekedők számára nem lesz látványos a munkavégzés, a korlátozás bevezetése mégis szükséges, hiszen több ezer tonnányi tömeg mozgatására lesz szükség – tudatta a kommunikációs vezető, hozzátéve: a munka teljes körű elvégzése előreláthatóan két hétig tart majd. Az algyői hídon a legutóbb júniusban végeztek – időszakosan jelentős torlódásokkal járó – javítási munkákat.