Budapesti járatokat is töröltek a sztrájk miatt

A dolgozók nem tudtak megegyezni a munkáltatóval a korai nyugdíjazásról.

VZ
2014. 12. 01. 9:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A munkabeszüntetés azért lesz, mert újfent sikertelenül zárultak a munkaadóval folytatott tárgyalások a korai nyugdíjazásról – közölte még vasárnap a pilóták érdekképviselete (VC).

Hétfőn a munkabeszüntetés a rövid és közepes távolságú légi járatokra vonatkozik közép-európai idő szerint déltől éjfélig, kedden a transzkontinentális járatok pilótái is leteszik a munkát hajnali 3 órától éjfélig.

A Lufthansa Cargo pilótái szintén sztrájkolnak, kedden hajnali három órától éjfélig. A Lufthansa csoport diszkont légitársasága, a Germanwings pilótái nem csatlakoztak a munkabeszüntetéshez.

A Budapest Airport honlapján található adatok szerint hétfőn törölték a Frankfurtból 13.45-kor, Münchenből 15.55-kor, Frankfurtból 18.10-kor, ugyancsak Frankfurtból 22.35-kor és Münchenből 23.25-kor ékező Lufthansa-járatokat.

Az előrejelzések szerint törölték a Lufthansa keddi 9.10-kor Frankfurtból, 12.30-kor Münchenből, 13.45-kor Frankfurtból, 15.55 Münchenből, 18.10-kor Frankfurtból, 22.45-kor Frankfurtból és 23.25-kor Münchenből érkező járatait.

A pilóták munkabeszüntetése miatt hétfőn nem indul a Lufthansa budapesti járata Frankfurtba 10 órakor, Münchenbe 13.15-kor, Frankfurtba 14.25-kor, Münchenbe 16.35-kor, Frankfurtba 19 órakor. Törölték továbbá a Lufthansa keddi 6.25-ös járatát Frankfurtba, és nem indul gép Münchenbe 6.35-kor, Frankfurtba 10 órakor, Münchenbe 13.15-kor, Frankfurtba 14.25-kor, Münchenbe 16.35-kor és Frankfurtba 19 órakor.

A Lufthansa 5400 pilótáját képviselő szakszervezet és a munkaadó konfliktusa már csaknem háromnegyed éve tart. Áprilisban például a pilóták a VC felhívására három napig sztrájkoltak. Azóta több ilyen tiltakozó akciót szerveztek.

A Lufthansa pilótái 55 éves kortól mehetnek nyugdíjba, az átlagos nyugdíjba vonulási kor pedig 58 év, ami a szakmában alacsonynak számít. A munkaadó az ösztönzőrendszer átalakításával azt kívánja elérni, hogy a pilóták 60 éves kor felett menjenek nyugdíjba. A szakszervezet ezt ellenzi, és egyebek között azzal érvel, hogy az utaskísérők érdekképviseletével az ősz elején kötött megállapodásban éppen az szerepel, hogy a korai nyugdíjazás alsó korhatára 55 év, ami a jelenlegi és a jövőben alkalmazandó utaskísérőkre egyaránt vonatkozik.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.