Összeütközött két metró a Pillangó utcánál

Tízen megsérültek. Az Örs vezér tere és a Puskás Ferenc Stadion között pótlóbuszok viszik az utasokat.

MNO
2016. 12. 05. 6:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Összeütközött két metró a Pillangó utcánál hétfő reggel, tízen megsérültek – közölte a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője az MTI-vel.

Kisdi Máté elmondta, hogy a Déli pályaudvar felé vezető oldalon az egyik metró utolérte a másikat, és hátulról „belekoccant”. Mindkét jármű szállított utasokat. 

A metrón utazó Lami Krisztofer a következőket mondta portálunknak: „Azon a metrón utaztam, amibe belerohant a másik szerelvény. Épp a legeslegszélén ültem. Hosszú ideig álltunk a megállóban, majd egyszer csak óriási lökést éreztünk. Azt hittük, robbanás vagy terrortámadás történt. Az emberek a földre zuhantak, sikítoztak, sírtak. Majd következett a pánikszerű menekülés. Az ajtókat kifeszítették, és a 2006. augusztus 20-i állapotokat idéző rohanás, pánik kezdődött.”

Lami Krisztofer felvétele

„Jelenlegi adataink szerint eddig tisztázatlan körülmények között két metrószerelvény ütközött össze Budapesten, a Pillangó utcai metrómegállóban. A rendőrség szakértők bevonásával megkezdte a baleset körülményeinek tisztázását. Jelenlegi adataink szerint többen megsérültek, közülük ketten súlyosan” – Az Origónak nyilatkozott Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője, aki azt mondta, hogy kilencen sérültek meg, őket kórházba szállították.

Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) az MTI-vel azt közölte, hogy öt mentőegységet riasztottak a balesethez, kilenc sérültet vittek kórházba zúzódásokkal, végtagsérülésekkel, a helyszíni vizsgálat alapján egyikük sem volt életveszélyes állapotban. Az esetleges töréseket a röntgenvizsgálat állapíthatja meg. A sérülteket helyszíni ellátás után a Péterfy Sándor utcai Kórházba (OBSI) és a Honvédkórházba vitték.

Molnár Klaudia, az OMSZ koordinációs referense az M1 aktuális csatornán azt mondta, egy könnyebb sérültet a helyszínen elláttak, majd saját felelősségére távozott.

Az M1 Híradója úgy tudja, hogy a balesetet emberi mulasztás is okozhatta. Ezen a szakaszon korábban is voltak gondok, ezért az automata vezérlésről a kézire álltak át.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Facebook-oldalán azt írja, hogy az Örs vezér tere és a Puskás Ferenc Stadion között pótlóbuszok viszik az utasokat. A Kerepesi úton a Pillangó utcánál sávlezárásra kell készülni, a befelé vezető oldalon az Örs vezér terétől csak lépésben lehet előrejutni a Hungária körútig.

A BKK közölte: Nehéz átjutni a Hungária körút–Kerepesi út csomóponton minden irányból.

A közúti torlódás miatt a pótlóbuszok megnövekedett menetidővel közlekednek.

Várhatóan kedd reggeltől jár újra teljes vonalon a 2-es metró, a Pillangó utcai baleset pontos okát vizsgálják – mondta Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója a helyszínen újságírók előtt hétfő délelőtt.

A vezérigazgató elmondta, műszaki hibára utaló jelek egyelőre nincsenek, a fékrendszer minden vizsgán átment, így nem zárják ki az emberi mulasztás lehetőségét sem. A baleset pontos okát részletes vizsgálat fogja kideríteni – emelte ki.

Bolla Tibor azt közölte: már húsz-harminc éve gondot jelent az érintett szakaszon az őszi-téli időszakban, hogy a sínek eljegesednek vagy falevelek kerülnek rájuk, ami csúszásveszéllyel jár. A metróvezetőket erre figyelmeztették, valamint az automata üzemmód helyett úgynevezett ellenőrzött kézivezérlést vezettek be. Ez azt jelenti, hogy a járművezetőknek a pálya állapota alapján kellett sebességet választaniuk. A fedélzeti számítógép adataiból látni fogják majd, hogy a vezető betartotta-e az erre vonatkozó utasításokat.

Az elnök-vezérigazgató szólt arról is, hogy a második jármű vezetője azt mondta, az állomásra érkezés előtt, fékezés közben érezte, hogy csúszik a pálya, és már nem tudott megállni.

A hétfő reggeli, Pillangó utcai állomásnál történt balesetben, amelyben egy metrószerelvény egy másiknak ütközött, a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) helyszíni szemléjének megállapításai szerint szerepet játszott a hátsó szerelvény megcsúszása, mert a balesetvizsgálók csúszásnyomokat találtak a vasúti pályán és az ütköző metró kerekein. A vonatok adatrögzítőiből kinyert adatokat várhatóan szerdára értékelik.

Az NFM Közlekedésbiztonsági Szervezet hétfői, az MTI-hez eljuttatott közleményében felidézte: reggel a Pillangó utcai állomásnál egy érkező metrószerelvény nekiütközött az előtte lévő, már az állomás peronja mellett álló vonatnak. Mindkét járat az Örs vezér teréről a Déli pályaudvar felé tartott. Mindkét szerelvényben és a pályában jelentős anyagi kár keletkezett. Ezen szakaszon a hétvége óta automata üzemmód helyett kézi vezetéssel közlekednek a járművek a vágányokra hulló falevelek okozta csúszásveszély miatt.

Közölték: a további szakmai vizsgálat irányát a vonatok adatrögzítőiből kinyert információk határozzák meg. Az álló szerelvény adatrögzítőjéből az ott tárolt adatok már a helyszínen kinyerhetők voltak, az érkező és ráfutó szerelvény adatainak kimentéséhez azonban kocsiszínbe kell vontatni a járművet. Az adatrögzítők adnak választ többek között arra, hogy milyen sebességgel közlekedtek az érintett járművek, mikor nyitották és zárták az ajtókat, „mikor történt vontatás-fékezés és működött-e a csúszásvédelem”. Az adatok elsődleges értékelése szerdára várható.

A szervezet jelezte: az eddigi információk szerint nincs összefüggés a hétfői baleset és a 4-es metrón a múlt hét pénteken történt események között, mivel utóbbi esetben „az általános védelmi rendszer lépett eddig még ismeretlen okból működésbe, amelynek feladata, hogy áramtalanítsa a metrót, ha valamilyen idegen tárgy kerülne a pályára”.

Tarlós Istvánnak az a feladata, hogy egy nyilvános, minden körülményt feltáró vizsgálatot rendeljen el. Ha igazak azok a szakmai hírek, hogy már volt valamiféle karbantartási hiba a 2-es metrón, akkor a főpolgármesternek ezeket egy nyilvános vizsgálaton tisztázni kell – jelentette ki Gy. Németh Erzsébet, a DK fővárosi képviselője hétfői sajtótájékoztatóján.

Az ellenzéki politikus azt mondta, az utóbbi pár napban ez a második baleset, legutóbb a 4-es metróból kellett a füst miatt kimenekíteni az emberek, hétfő reggel pedig már személyi sérüléssel is járó baleset történt a 2-es metróban.

Gy. Németh Erzsébet szerint a hétfői baleset is rávilágít arra, hogy minél hamarabb meg kell kezdeni a 3-as metró felújítását. A párt szerint tarthatatlan az, hogy a városvezetés és a kormány hat éve képtelen érdemben tenni a 3-as metrófelújításának a megkezdéséért – mondta.

A rendőrség – ha nem is a DK kérésére – a baleset körülményeit büntetőeljárás keretében vizsgálja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.