Marni a H&M-ben

Arról, amikor a Marni vendégkollekciója csendben megérkezett a Vörösmarty térre.

Karczag Eszter
2012. 03. 08. 10:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tegnap este sokadmagammal lehetőséget kaptam a Glamourtól, hogy az elsők között kukkanthassam meg a Marni divatház H&M-nek készített kollekcióját. A sor hosszú volt, de a szervezőknek hála, öt perc alatt bent voltam az üzletben, ahol viszont a tömeg nehezítette meg kicsit a nézelődést. A fekete flitteres galléromra mindenesetre gyorsan lecsaptam, majd amíg a többség koktélozott és celebeket fotózott, alaposan végigvizslattam a kollekciót. Az már a lookbook-fotókból is kiderült, hogy inkább a kiegészítőkért lesz érdemes pénzt kiadni – sajnáltam is, hogy így hónap végén csak egyet engedhettem meg magamnak, de azért annyit elárulhatok, hogy happy end lesz a sztori vége –, ám sokakkal ellentétben nekem a selyemruhák mintás anyaga is tetszett, így nem bántam volna, ha legalább egyet elhozhatok közülük; talán jövő hónapban is marad még néhány darab.

Közelebbről megvizsgálva azonban már biztos voltam benne, hogy ez sem az a minőség, amiért – a márkaneven kívül – érdemes lenne komolyabb összegeket kiadni. A pizsamát idéző selyemnadrágok tetszettek, ám a gumírozott derék néhol igen gyengén volt összedolgozva az anyaggal, egy drágább ruhán (35 ezer forint) pedig már a selyem szála is kihúzódott a varrás mentén, így csak sejthető, hogy néhány hordás után milyen állapotba kerül. Ami viszont abszolút pozitívum volt, hogy a zakók, és az a bizonyos szürke–barna PVC-ömlesztvény póló (elnézést: lakkbőr) rettentő masszív anyagból volt megvarrva, s így sokkal tartósabbnak és megbízhatóbbnak tűnt, mint a nulla anyagfelhasználással készült selyemnadrágok. Tudom, hogy ebben a kollaborációban szinte csak a márkanév a lényeg, de én szeretem, ha az ár mögött van anyag is. Sajnos a szezonális együttműködésekben továbbra sem azt látom, hogy egy drága márka végre egy szélesebb réteg számára is elérhető áron kínál termékeket, sokkal inkább az jár a fejemben, hogy továbbra is H&M-minőséget veszek, csak meglehetősen drágábban. Ezt az elméletemet erősítette a fájó „Made in China” felirat is a címkékben, noha a Marni árszabásából kiindulva tényleg ingyen dobálják utánunk a ruhákat. (Arról nem is beszélve, hogy a tavalyi Versace-kollekció mennyire taszító volt.)

Ami a szociológiai tanulmányt illeti (vagy valóban a kollekció milyenségét), mindenki a kiegészítőkre rabolt rá, így azoknak, akik a mai nyilvános nyitás kapcsán az üzlet tegnap esti kifosztásán aggódtak, nem kell félniük – a ruhák többsége még „H&M-esült” árakon is biztonságban van a magyar közönség elől, és készlettel is biztosan felkészültek. A kiegészítők közül amúgy nemcsak a gallérral szemeztem (aminek eredeti Marni változata potom 365 euróért bárki számára elérhető), a napszemüveg (amihez pedig egy nagyon hasonlót találtam a H&M saját kiegészítős részlegében 1490 forintért), néhány karkötő és a kissé túlárazott, hatezer forintos, mini selyemkendők is nagyon megfogtak. A döntésem persze biztos volt, de amikor boldogan ugrabugráltam kifelé a boltból, a kedves szervezők megállítottak, és még egy marnis zacskót nyomtak a kezembe. Csak öt perccel később, az utcámban kukkantottam bele, hogy mit is kaptam, és ugrálni kezdtem a kedvenc pizzásom előtt, mivel az a bizonyos selyemsál rejtőzött benne, amit a boltban nem is találtam. Így már legalább tudom, hogy miért. Megvettetek kilóra (vagyis inkább grammra), köszönöm!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.