Digitális-narancs hőségriadó

A Je suis belle tavaszi–nyári kollekciójának egyszerűsége és nagyszerűsége mellett maga a lookbook is említésre méltó. Narancs hőség és szuper digitális nyomatok.

Karczag Eszter
2012. 05. 18. 7:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már vártam egy ideje a Párisi udvar stúdiójából kikerülő idei Je suis belle kollekcióra, amely a napokban végre meg is érkezett. A saját tervezésű digitális nyomatok náluk is hagyományosnak számítanak, ami pedig felmenti a koncepciót, hogy a márkanévvel telezsúfolt anyag egyáltalán nem kelt olyan elcsépelt hatást, mint a D&G- vagy LV-logók ízléstelen szinten való használata. A steppelt télikabátokba belevarrt minta ugyan nem a kedvencem, a narancsos árnyalatú nyári ruhákon viszont annál jobban megfogott.

A 2012-es nyári kollekcióhoz a két tervező, Dévényi Dalma és Kiss Tibi ázsiai utazásaiból merített ihletet. A tradicionális batikoló technikákat az indonéz műhelyekben lesték el, itt készültek a digitális printekhez szükséges fotók is. (Külön csavar, hogy Tilda Swinton színésznő a napokban éppen Thaiföldön batikolt, méghozzá a róla elnevezett Je suis belle ruhát hordva – a galériára kattintva erről is találhattok képet.) A feliratos darabok is aprólékos munka eredményei: a nyers anyagra méhviasszal vitték fel a végtelenített „jesuisbelle” szöveget mintaként, majd ezt kézzel festették meg, a kezelés után pedig egy igazán egyedi, karakteres anyag született. A fazonokhoz az ihletet, egy nyolcvanas évek végi klasszikus, Az eastwicki boszorkányok című film adta. Dalma és Tibi számára Cher, Michelle Pfeiffer és Susan Sarandon jelmeztára izgalmas megoldásokat kínált: puritán és egyszerű, de modernsége kontrasztba állítható a hagyományos technikákkal.

Könnyed, áttetsző maxi ruhák, levágott felsők, szoknyanadrágok, aszimmetrikus vonalak – a hazai és a nemzetközi közönség számára is egyaránt hordható, részleteiben mégis okos megoldások teszik figyelemfelkeltővé Dévényi Dalma és Kiss Tibi 2012-es nyári alkotásait. Végül már csak azt köszönném meg – úgy gondolom, sokunk nevében –, hogy a lookbook modelljének Kovalik Natasát, az egyik legtehetségesebb magyar sminkest választották. Jól esik, hogy a Showroom R9 kampányához hasonlóan az „igazi” lányok lassan egyre nagyobb teret nyernek az olykor igencsak szürreális képet mutató modellek mellett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.