Az egyik korábbi bejegyzésben arról írtam, hogy a tudatosság, a fenntarthatóság, illetve a drágán arcunkba tolt gyenge kollaborációk a H&M-nél olykor sajnos egyenlőek az igénytelenséggel, most azonban kellemes csalódásként ért, hogy ha akarnak, azért mégis sikerül összehozniuk néhány értékelhető minikollekciót. Kifejezetten érdekfeszítő félév áll a cég előtt: októberben Anna Dello Russo divatikon kollaborációja várható, az őszi/téli kollekció pedig meglepően jóra sikeredett – a fotók már most keringenek az interneten, pedig még a nyár sem kezdődött el igazán –, noha felfedezni benne néhány, a nagyobb divatáruházak kifutóiról erőteljesen ihletett darabot is, de tulajdonképp ez a fast fashion lényege. Lebutított formában teszi elérhetővé a vezető trendeket.
Most viszont a Wateraid szervezettel való kooperációról ejtenék néhány szót. A H&M immáron egy évtizede működik együtt ezzel a nemzetközi szervezettel, amely a harmadik világban segíti tiszta vízhez jutni a legszegényebbeket, fejlesztve egyúttal a közegészségügyet és a higiéniát. Az eltelt tíz év nyári kollekcióival eddig összesen 1,7 millió fontnyi összeget gyűjtött össze a H&M, főként a svéd lánc fő beszállítóinak számító India, Pakisztán és Banglades lakossága számára, ezáltal a segélyezés két dimenziójába is bekapcsolódva. Idén azonban az eddigieknél is nagyobb támogatást vállalt a H&M, egy egészen új szintre emelve a széles körű társadalmi felelősségvállalás hagyományát. A mostani kollekció minden egyes eladott darabja után 25 százalék jár a szervezetnek. Bizony, a bevétel negyede, ami nagyon meghökkentő a többi hasonló kollaboráció egyszázalékos adományarányaihoz képest, és ami szintén szimpatikus, hogy ennek egyáltalán nem a vásárlók isszák meg a levét. A kollekcióban öt és negyven euró (1500–12 000 forint) között találhatunk kiegészítőket és ruhákat, tehát egyáltalán nem tartozik a megfizethetetlen kategóriába.
A resort összeállítás – tehát a tavaszi/nyári, illetve őszi/téli fővonal közé beszúrt, mondhatni, az üdülőszezonra készült mini kollekció – retró hawaii stílusban hódít. Napsütötte hangulat, pálmafák, bandeau topok és playsuitok, cicaszemű napszemüvegek és papucsok alkotják. Jó kis fricska lett volna ugyan „véletlenül kifelejteni” a fiúknak szánt hawaii ingeket, de sajnos túl „ikonikus darab” ahhoz, hogy ne csússzon be. Ahogy azt már korábban én is említettem – tulajdonképp mindenhol ezzel találkozni –, idén élik reneszánszukat az ötvenes-hatvanas évek szabásvonalai és mintái. Ez a trend tökéletes arra, hogy az androgün stílusú urbán lányok kicsit nőiesebbé válhassanak, a H&M-be érkező retro szabású bikinik pedig igencsak jótékonyan fedik azokat, akiknek nem jött össze a narancsbőrtől való last minute szabadulás. A galériában megtalálhatjátok a szerintem legjobbnak ítélt darabokat, a H&M oldalán pedig az összeset.
A kollekció ma kerül a kiemelt boltok polcaira, én pedig fejben már elköltöttem a fizetésem, úgyhogy egészen biztosan ellátogatok a Vörösmarty térre. Az egyrészes fürdőruhán még erősen vacillálok, de az ujjatlan pálmafás ing és a playsuit biztosan hazajön velem, feltéve, ha élőben is jól néznek majd ki a kiszemelt darabok.
Fotók: H&M Facebook