Nemes célért hawaiiozunk

A H&M – a múltkor kegyetlenül kibelezett Conscious Exclusive után – végre értékelhető minikollekciót vonultat fel, ráadásul a bevétel 25 százaléka jótékony célra megy.

Karczag Eszter
2012. 05. 31. 9:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az egyik korábbi bejegyzésben arról írtam, hogy a tudatosság, a fenntarthatóság, illetve a drágán arcunkba tolt gyenge kollaborációk a H&M-nél olykor sajnos egyenlőek az igénytelenséggel, most azonban kellemes csalódásként ért, hogy ha akarnak, azért mégis sikerül összehozniuk néhány értékelhető minikollekciót. Kifejezetten érdekfeszítő félév áll a cég előtt: októberben Anna Dello Russo divatikon kollaborációja várható, az őszi/téli kollekció pedig meglepően jóra sikeredett – a fotók már most keringenek az interneten, pedig még a nyár sem kezdődött el igazán –, noha felfedezni benne néhány, a nagyobb divatáruházak kifutóiról erőteljesen ihletett darabot is, de tulajdonképp ez a fast fashion lényege. Lebutított formában teszi elérhetővé a vezető trendeket.

Most viszont a Wateraid szervezettel való kooperációról ejtenék néhány szót. A H&M immáron egy évtizede működik együtt ezzel a nemzetközi szervezettel, amely a harmadik világban segíti tiszta vízhez jutni a legszegényebbeket, fejlesztve egyúttal a közegészségügyet és a higiéniát. Az eltelt tíz év nyári kollekcióival eddig összesen 1,7 millió fontnyi összeget gyűjtött össze a H&M, főként a svéd lánc fő beszállítóinak számító India, Pakisztán és Banglades lakossága számára, ezáltal a segélyezés két dimenziójába is bekapcsolódva. Idén azonban az eddigieknél is nagyobb támogatást vállalt a H&M, egy egészen új szintre emelve a széles körű társadalmi felelősségvállalás hagyományát. A mostani kollekció minden egyes eladott darabja után 25 százalék jár a szervezetnek. Bizony, a bevétel negyede, ami nagyon meghökkentő a többi hasonló kollaboráció egyszázalékos adományarányaihoz képest, és ami szintén szimpatikus, hogy ennek egyáltalán nem a vásárlók isszák meg a levét. A kollekcióban öt és negyven euró (1500–12 000 forint) között találhatunk kiegészítőket és ruhákat, tehát egyáltalán nem tartozik a megfizethetetlen kategóriába.

A resort összeállítás – tehát a tavaszi/nyári, illetve őszi/téli fővonal közé beszúrt, mondhatni, az üdülőszezonra készült mini kollekció – retró hawaii stílusban hódít. Napsütötte hangulat, pálmafák, bandeau topok és playsuitok, cicaszemű napszemüvegek és papucsok alkotják. Jó kis fricska lett volna ugyan „véletlenül kifelejteni” a fiúknak szánt hawaii ingeket, de sajnos túl „ikonikus darab” ahhoz, hogy ne csússzon be. Ahogy azt már korábban én is említettem – tulajdonképp mindenhol ezzel találkozni –, idén élik reneszánszukat az ötvenes-hatvanas évek szabásvonalai és mintái. Ez a trend tökéletes arra, hogy az androgün stílusú urbán lányok kicsit nőiesebbé válhassanak, a H&M-be érkező retro szabású bikinik pedig igencsak jótékonyan fedik azokat, akiknek nem jött össze a narancsbőrtől való last minute szabadulás. A galériában megtalálhatjátok a szerintem legjobbnak ítélt darabokat, a H&M oldalán pedig az összeset.


A kollekció ma kerül a kiemelt boltok polcaira, én pedig fejben már elköltöttem a fizetésem, úgyhogy egészen biztosan ellátogatok a Vörösmarty térre. Az egyrészes fürdőruhán még erősen vacillálok, de az ujjatlan pálmafás ing és a playsuit biztosan hazajön velem, feltéve, ha élőben is jól néznek majd ki a kiszemelt darabok.

Fotók: H&M Facebook

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.