A „szabadság, egyenlőség, testvériség” hármas jelszavából születtek meg a modern politikai ideológiák. Az egyenlőség eszményéből jött létre a szocializmus, amelynek totalitárius szélsőségeként valósult meg a bolsevizmus. A testvériség ideájából képződött a nacionalizmus, amely végül nemzetiszocializmussá éleződve hasonlott meg az emberséggel. A szabadság fogalmából ugyanezen mechanizmus által jött létre a liberalizmus eszmeáramlata, amely a fenti ideológiáktól eltérően a mai napig nem ásott meszesgödröket.
A mai napig. A XXI. századra ugyanis a liberalizmus is elfajzott, és megalkotta a maga szélsőséges narratíváit. Elsőrendűen a politikailag korrekt beszédet, ami egy alapvetően etikus attitűdből indult ki – abból, hogy figyeljünk a kisebbek és gyengébbek érzékenységére, és űzzük ki a közbeszédből a dehumanizáló, emberileg megsemmisítő nyelvi technikákat, vagyis a goebbelsi beszédmódot. A politikai korrektség azonban mára gondolatrendőrséggé fajult. Kiszemelt áldozatait valós vagy csak odahazudott érzékenységekre hivatkozva, intoleráns és erőszakos, fasiszta magatartást tanúsítva rekeszti ki és bélyegzi meg. Hívei ma még nem égetnek könyveket, ma még nem börtönöznek be embereket, de már ehhez sem kell sok. Betiltanak olyan kifejezetten antirasszista műveket, mint a Ne bántsátok a feketerigót!, mert abban túl sokszor szerepel a „nigger” szó. Meghurcolják azt a liberális tanárt, aki nem hajlandó a „he” és a „she” személyes névmások helyett az általuk megkövetelt formulákat használni. Hisztérikus támadást intéznek az ellen a népszerű fehér színész ellen, aki indiánnak merészelt öltözni egy farsangi bulin. A homoszexuális alt-right előadót fekete maszkos rohamosztagosok várják az egyetemen, akik gyújtogatással és verekedéssel akadályozzák meg, hogy elmondja beszédét. Saját tradícióikat tagadják meg, éppúgy, mint amikor Sztálin parancsára Trockijra lesújtott a jégcsákány.
A politikai korrektséggel kéz a kézben radikalizálódott a feminizmus, amelynek egyenjogúságért vívott győztes harca a genderfasiszták számára ma már kevés. A genderelmélet a világ valamennyi igazságtalanságát a férfiak zsarnokságára és a nők elnyomására vezeti vissza. Hívei nem elégszenek meg az egyenlő jogokkal, minden eszközt bevetve démonizálják a férfiakat, és hazudják áldozatnak a nőket. Totális háborúban állnak a biológiával, a nemi szerepekkel, a nyelvvel, a valósággal, a gazdasági, jogi és szociológiai tényekkel egyaránt. A kommunisták még egy létező szociális igazságtalanságra illesztettek rá egy féligazságokra épülő ideológiát, ahol osztályok harcolnak egymással: burzsoák a proletárok ellen. Ebből következett az az őrült utópia, amely szerint az élcsapat majd épít egy igazságos és csodás világot, ahol mindenki egyenlő. A gendermozgalom ezzel szemben a számtalan társadalmi igazságtalanság közül kiragadott egyetlenegyet – ráadásul éppen azt, amelynek terén a nyugati civilizáció az elmúlt évszázadban kifejezetten jól teljesített –, erre hivatkozva egymás ellen uszítja a nemeket, és azt ígéri, hogy ha győznek a nők, akkor végre eljön majd az a csodálatos világ, amit annak idején oly sok utópista szocialista megígért.