Rendkívül kellemetlen az, amit Geszti Péter tévében, rádióban, interneten és színpadon immár harminc éve művel. Már a kilencvenes években pofánkba tunkolt poprap is hallatlanul érvénytelen és kongóan üres volt, s ahogy telnek az évek, egyre nyilvánvalóbb, hogy ez a tagadhatatlanul tehetséges csávó nem hagy maga után semmi mást, csakis szemetet.
Azt mondják, ha egy ötvenes művész kapcsán a mindig elsőként elhangzó jelző az, hogy „tehetséges”, akkor az illetőnek ideje visszavonulni, mert nem vitte semmire. A jó adottságok ugyanis bármilyen ritkák, soha nem elegendők – a tehetség ugródeszka, de van, aki soha életében nem lendül el róla, mindörökké csak rugózik rajta. Geszti épp ez az ember, s hogy erről el ne felejtkezzünk, a sportarénában múlt pénteken és szombaton is előadta ugyanazt a csiricsáré göncökben ugrándozva jópofáskodó hülyegyereket, akinek még a kilencvenes évek elején mutatkozott, amikor először söpört végig az országon az élmény: „Milyen tehetséges ez a fiú”. Az azóta eltelt évtizedek mindössze arra voltak jók Geszti Péter számára, hogy 2002-ben a parlamentbe rugdossa a Horn Gyula pufajkájának zsebéből Kovács László öltönyének gomblyukába avászkodó SZDSZ-t, hogy szégyenteljes tevékenységében egyszer s mindenkorra bűnrészessé tegye Dés Lászlót, és hogy fájdalmasan széles körben hitesse el: a süketelés beszéd.
A vele nagyjából egykorú miniszterelnök meglepően hasonló utat járt be, hogy az ország legtehetségesebb politikusaként vezessen el bennünket egy olyan világba, amelyben egyaránt van kapitalizmus és szocializmus, nacionalizmus és kádárizmus, liberalizmus és illiberalizmus, de legalább valamennyinek a legkártékonyabb oldala. Ez történik, ha valaki nem gondol többet a világról, mint hatalmat, pénzt és véget nem érő szereplést. Mindent összehord, és a lelkét is eladja az aktuális show sikeréért. Csakhogy míg Orbán belevénült ebbe, és habitusát elnézve inkább tűnik hetvenkettőnek, addig az ötvenkét éves Geszti következetesen úgy viselkedik, mintha még ma is huszonkettő lenne.