Egy amerikai bíró gyilkosság miatt ítélte el azt a lányt, aki barátját az indoklás szerint szándékosan és módszeresen hajszolta öngyilkosságba. Az igazság azonban az, hogy soha nem volt még ennyire nehéz egyértelmű morális álláspontot elfoglalni egy ilyen bonyolult ügyben. Az ítélet csakis akkor értelmezhető helyesen, ha a jog, a technológia, az erkölcs és a kultúra különböző aspektusaiból egyidejűleg vizsgáljuk. A vád álláspontja szerint az a több száz sms, amelyekben a lány depressziós barátját öngyilkosságra biztatja, gyilkos fegyverként funkcionált. A füstölgő pisztolyt is könnyű meglátni abban az aktusban, amikor a szerencsétlen srác kiszáll a szén-monoxiddal lassan megtelő autójából, hogy felhívja telefonon a lányt, aki ahelyett, hogy lebeszélné őt, visszaküldi a halálba: a fiú megfullad.
Különösen elborzasztó, hogy a rendőrség szerint a gimnazista lány a tettével a figyelem középpontjába kívánt kerülni, hogy a közösségi médiában a gyászoló szerelmes szerepében pózolhasson – ilyesfajta indítékot néhány évtizede még a regényírók fantáziája sem termelhetett volna ki. Zavarba ejtő tény, hogy a lány barátjának halála után egy jótékonysági baseballtornán öngyilkosság-ellenes aktivistaként szólalt fel, abban a városban, ahol ő él, és ahol az áldozatot még csak nem is ismerték. Olyan nemzedék lép szemünk láttára iskolába és az internetre, melynek körében egyre természetesebb a kényszeres magamutogatás, a gátlástalan önfétis és az öntudatos megfelelés a mindenáron való önmegvalósítás külső-belső parancsának. Az idősebb generációk bulvárból, egótréningekből és életmódszerű fogyasztásból olyan kultúrát hoztak létre, melynek közegében szeretet- és figyelemhiányos gyermekek milliói válnak neurózis, pszichózis és személyiségzavar áldozatává. Ahogy a társadalom valamennyi tagja felelős a kultúráért, úgy nyilvánvaló a közös felelősség abban is, hogy miközben egyre szélesednek a kommunikáció csatornái, egyre kevesebbet beszélünk egymással. A problémák feltárása és feldolgozása a huszonegyedik században már cseppet sem szexi, a soha véget nem érő fiatalság és boldogság folyamatos demonstrálása olyan kulturális minta, amely lehetetlenné teszi a hiteles analízist.