– Autókrossz vagy ralikrossz? Melyik és miért tetszik neked?
– Természetesen az autókrossz áll a szívemhez közelebb. Ebben a szakágban kezdtem meg versenyzői pályafutásomat és ebben értem el nemzetközi sikereket is. A ralikrossz hasonlít ugyan az autókrosszhoz, de teljesen más felkészültséget és vezetési stílust igényel. A ralikrosszfutamokat egyfajta fejlődési lehetőségnek tekintem. Sokan megszóltak érte, hogy elhagyom a hőn szeretett autókrosszt, de ez nem igaz. Mindig is az az ember voltam, aki egyre magasabb célokat tűz ki maga elé és folyamatosan megy előre. Én nem felejtem el, hogy honnan jöttem. Tudom, hogy az autókrossz alapozta meg a versenyzői kvalitásaimat, de az elmúlt versenyhétvégék bebizonyították, hogy van keresnivalóm a ralikrosszban is.
– 2011 autókrossz-Eb bajnokaként állsz minden versenyen rajthoz. Ez befolyásoló tényező egy versenyen neked? Vannak-e kötelező elvárások veled szemben?
– Természetesen vannak elvárások, igazán a múlt évben éreztem, mert mindenki a címvédést várta tőlem. Ilyen a magyar társadalom, csak az első hely, a dobogó legfelsőbb foka számít. Azt senki nem nézi, hogy az utóbbi években mindig ott voltam az élmezőnyben. Az aktuális versenyen nem foglalkozunk az Eb-címmel. A döntő leintéséig csak az adott pálya érdekel minket és a Skoda Fabia működése. Utána és előtte jöhet a matek. Egy biztos: mindig győzni megyünk egy-egy futamra.
– Mesélnél arról, hogy milyen életút vezetett téged az autókrossz-Eb bajnoki címéig?
– Köztudott, hogy orosházi gyerek vagyok. Ebben a városban születtem, itt végeztem el az iskoláimat és itt kezdtem el sportpályafutásomat is. Az én és az idősebb korosztály még emlékezhet rá, hogy milyen nagyon autósportélet volt Orosházán pár évvel ezelőtt. Olyan meghatározó volt a szöcskés társadalomban egy-egy hétvége Orosházán, mint most Nyirádon vagy Kakucson. Ez volt az a közeg, ami engem is megfertőzött és kihívást láttam benne. Elkezdődtek az audis, majd a mitsubishis évek, és jelenleg egy Skoda Fabia volánját tekerem. Szépen fokozatosan, mégis nagy lendülettel építettük fel a csapatunkat. Minden autóváltás nagy falatnak bizonyult, de megküzdöttünk vele. Szerencsés helyzetben tudhatom magam, mert olyan emberek vesznek körül, akik nem hátrálnak meg és a problémák megoldására törekednek. Küzdelmes út vezetett az Eb-címig, de bízom benne, hogy lesz még második, harmadik is.
– Egy adott versenyre miképp készülsz fel te és az autód?
– Első a Skoda felkészítése. A versenyzés mellett egy sok odafigyelést igénylő vállalkozást vezetek, tehát egy-egy versenyhétvége után próbálok mindig gyorsan visszakerülni a hétköznapokba, miközben a háttérben a szerelőim, kollégáim már a következő futamra készülnek. A folyamat már jól működik. Mindenki tudja a dolgát és teszi is. Nekem már csak a végső fázisban kell bekapcsolódnom, de minden részletről tudok. A kisebb-nagyobb fejlesztéseket együtt beszéljük meg, és én döntök. Szeretem tudni, hogy milyen alkatrészek vannak beépítve, hiszen a versenyeken, a beállításokon és működési mechanizmusokon sok múlik. A felkészítés pedig mindig egy teszttel zárul.
Szurkoljunk közösen Kárai Tominak, a szeptember 7-éán és 8-án megrendezendő kakucsringi ralikrosszfutamon!