– Elöljáróban kérlek, mesélj az eddigi gyorsulásos pályafutásodról és eredményeidről!
– A kétezres évek elején csapott meg a gyorsulás szele, kezdetben nézőként, majd 2005-től már utcai versenyzőként látogattam a pályákat. Igazán 2007-ben csaptam a lecsóba, mikor megszereztem a Novát. Az első évek az ismerkedéssel és tanulással teltek, az autót is átépítettük több fődarabjában, és ami nagyon fontos, a hazai pályák tapadásához kezdtük hangolni. Több száz futam, és sok ezer munkaóra lassan meghozta a gyümölcsét, 2009-ben a 9 másodperces idő már nagyon örömteli volt. Ettől kezdve véget ért a tanuló korszak, keménynek kellett lenni, mind az autónak, mind nekem. Szép lassan, de biztosan haladunk lefelé az idővel, jelenleg 8,42 másodperc, és 268 kilométer per óra az egyéni rekordom, amit sikerült század pontosságra ugyanúgy lefutni két futamban is. Összeértünk, érezzük egymást a Novával!
– Mit jelent számodra az a pár másodperc, amikor az autóban ülsz és gyorsulsz?
– Nehéz ezt szavakba önteni, lehetne sorolni a közhelyeket, adrenalin, G erők. Nekem inkább az a nagy élmény, hogy uralhatok ekkor erőt, precízen, pontosan, egyé válunk az autóval, érezzük minden rezdülését a másiknak, és a negyed mérföld végén mindketten mosolygunk a jó eredményen, én a sisak alatt, a Nova pedig a mély gurgulázó V8 hangján köszöni meg, hogy végre szaggathatta az aszfaltot kedvére. Sosem féltem benn egy pillanatra sem. Ha félnék, akkor abbahagynám azonnal, pedig voltak meleg helyzeteink. Jelenleg 1300-1400 lóerőt hajtok, de már a Tubolytech műhelyben figyel a nagyobb, és sokkal erősebb motorom. Úgy érzem, a jelenlegi setupban és bennem is van még, ezt még szeretném a továbblépés előtt kiautózni.
– Erre a versenyre miképp készülsz te fel, és az autón mit néztek át?
– Legyen az bármilyen verseny, az előkészítés mindig ugyanazon forgatókönyv szerint megy. Először átnézem a motort, szelepeket, kompressziót, karbit, üzemanyag rendszert, nitrot, aztán a hajtásláncot tüzetesen. Gumik, futómű alkatrészek, fékek. Minden csavart ellenőrzök, itt ha baj van, akkor visz mindent és mindenkit. Első a biztonság.
– Időeredmény tekintetében mit szeretnél futni ezen a versenyen?
– Sosem lebeg előttem elérhetetlen cél, mindig csak a reálisan elérhető időket tűzök ki, és azt is csak fejben, nem kenyerem a szájhősködés, bármi közbe szólhat, és akkor csak magyarázkodhatnék. Sokan dobálóznak a nagy számokkal, de én a földön maradva azt mondanám, szeretném a jelenlegi rekordom közelébe vinni a Novát a lacházi betonon is!
– Ha hármat lehetne kívánni és teljesülne is, melyek lennének azok?
– Elsőként természetesen annyi pénzt, amennyire szükség lenne a gondtalan versenyzéshez, ezt követően nagyobb megbecsülést a Drag sportnak, végül pedig több sikeres versenyzőt.
– Kik a támogatóid?
– Kifejezett szponzoraim a recesszió óta nincsenek, mint ahogy versenyzőtársaimnak sem. Viszont sokan segítenek, tanáccsal, biztatással, barátságukkal, és ez többet ér, mint egy pénzbeli támogató, aki megszabja a feltételeit.
Szurkoljunk közösen Petinek Kiskunlacházán, Szeptember 7-én a Dragracing.hu gyorsulási versenyen!