Amitől nehéz
2009 elejéig számos akadályba ütközött, hogy az ügyvédek reklám tevékenységet folytassanak, amely egyfelől etikai vonatkozásban védte az ügyvédi mundért, másrészről viszont megnehezítette a tájékozódást az ügyfelek számára. 2009. február 1-től az ügyvéd jogosulttá vált az általa nyújtott szolgáltatásokról a nyilvánosságot tájékoztatni feltéve, hogy a tájékoztatás pontos, nem félrevezető és nem sérti az Etikai Szabályzatot.
Az ügyvédi szolgáltatás így piaci értelemben nyitottabbá vált, könnyebben megismerhető az egyes irodák, ügyvédek tapasztalata, és kínálata mindenki számára, ugyanakkor a nyilvános reklám tevékenység továbbra is szigorú etikai korlátokkal folytatható. Így – többek között – az ügyvédi reklám nem utalhat az ügyvéd eredményességi mutatójára (pl. a megnyert perek számára, arányára), az ügyfelek számára illetve fontosságára, nem tehet a minőségre, eredményességre, illetve díjazásra vonatkozó összehasonlítást más ügyvéddel.
A megfelelő jogi segítség megtalálása így sok vonatkozásban továbbra is rajtunk múlik, hiszen a reklám tartalmának korlátozása mellett, az ügyvédek nem vehetnek igénybe ügyfélszerzés érdekében közvetítőt sem.
A cikket teljes egészében itt találjátok meg.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!