E-könyv vagy hagyományos?

Jó a gyereknek az e-könyv? Vagy maradjon a nyomtatottnál?

2014. 09. 08. 5:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezt a kérdést tette fel két professzor, Heather Ruetschlin Schugar és Jordan T. Schugar egy konferencián, ahol az volt a fő téma, vajon a gyerekeket illetően milyen különbségek vannak az olvasási szokások és a két típus különbözőségének hatása szempontjából.

A két szakember egy kutatás során középiskolás diákokat kért arra, hogy olvassanak. Az egyik csoport elektronikus felületen tette ezt (e-könyv, iPad), a másik pedig nyomtatott köteteket kapott.

Az eredményekből az derült ki, hogy a hagyományos könyveket lapozgató gyerekek sokkal jobban megértik a szöveget, mint elektronikus változatot olvasó társaik. Egy másik felmérés azt vizsgálta, vajon hasznos-e, ha az e-könyvekbe vibráló, ugráló, hangot adó szavakat helyeznek el. Kiderült, hogy az ilyen termékek olvasásakor a gyerekek egész szövegrészleteket ugranak át, mivel szemükkel azt keresik, hol lesz a következő „izgalmas” szó, ami másként viselkedik, mint a többi.

A két professzor úgy véli, a szülők és a tanárok csak olyan e-könyvet adjanak a gyerekek kezébe, amelyek fejlesztik az olvasási készségeket, azaz nincsenek benne figyelemelterelő eszközök, mivel a gyerek nem fogja érteni az olvasott szöveget, nem lesz sikerélménye és előbb-utóbb abbahagyja az olvasást. Egy felmérés arra is rámutatott, hogy a gyerekek nagy része az e-könyvek szövegébe beágyazott játékokkal játszott olvasás helyett.

Forrás: blogs.kqed.org

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.