Egyre népszerűbb a magyar nők körében a podcast hallgatása

A többség, azaz a válaszadók 43 százaléka tavaly kezdett el podcastokat hallgatni.

Forrás: MW2020. 10. 26. 11:45
Forrás: Pexels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár a hazai podcast-piac még mindig kicsi, tavalyhoz képest egyre emelkedik a magyarországi felhasználók, azon belül is a hölgyek aránya.

Ez derült ki egy friss hazai kutatásból, amely az on demand audió médium itthoni hallgatási szokásait vizsgálta. A Betone Studio vizsgálatából kiderült, hogy a többség, azaz a válaszadók 43 százaléka tavaly kezdett el podcastokat hallgatni.

A 2019-ben csatlakozók túlnyomó része nő, míg a három éve vagy régebben podcastet hallgatók többsége férfi. Ezzel az elmúlt évben nagyjából kiegyenlítődött a nemek aránya a közönségben – nyilatkozta Román Balázs, a kutatást készítő Betone Studio producere. Arra is kitért, hogy míg a hölgyek a kulturális, közéleti témájú, illetve a talk show jellegű műsorokat részesítik előnyben, addig a férfiakat inkább a sportműsorok kötik le.

Ennél is érdekesebb a válaszadók iskolai végzettségét mutató eredmény – amely igazolta a nemzetközi tendenciákat – ugyanis a 66 százalékuk felsőfokú végzettségű, illetve 27 százalékuk jelenleg is tanul. Úgy tűnik, a podcast egyelőre az értelmiségi fiatalok médiája – tette hozzá. A kutatásból az is kiderült, hogy a válaszadók jelentős többsége, mintegy 95 százaléka telefonról éri el és fogyasztja ezeket a tartalmakat, a legkedveltebb felület a Spotify: a kérdőív kitöltőinek 64 százaléka ezen a felületen hallgatja a műsorokat.

Utána a sorban az Apple Podcast lejátszó következik, amit a válaszadók 22 százaléka használ.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Kiderült, hol csapnak le a webes csalók legtöbbször

A Kaspersky adatai szerint a kis- és középvállalkozások dolgozói a webes szolgáltatásokat használják a leggyakrabban munka közben.

Ezek többek között a YouTube, a Facebook, a Google-szolgáltatások és a WhatsApp, és közülük kerülnek ki azok az alkalmazások is, amelyeket a csalók a legnagyobb gyakorisággal használnak ugródeszkaként az adathalászathoz.

Ez a lista azonban eltér azon szolgáltatások listájától, amelyek használatát a munkáltatók jellemzően korlátozzák a vállalati eszközökön. Bár a szervezetek eltérő prioritások alapján engedélyezhetik a dolgozók számára az egyes webes szolgáltatások használatát, azt mindenképpen fontos biztosítani, hogy mindenféle kiberkockázattól védve legyenek.

Tovább...

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.